mijn belevenissen off the beaten track..


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Coromandel » Thames
January 12th 2007
Published: February 3rd 2007
Edit Blog Post

mijn belevenissen off the beaten track..
Hey allemaal!! Na mijn tijd in paihia, the bay of islands...(wat erg mooi was! alleen paihia is een erg toeristiche party place)...ben ik met stray/de bus weer naar het zuiden gereist. De eerste stop zou auckland zijn, maar daar had ik nog geen zin in. Had wel genoeg van de stad, en er is overal zoveel te zien, dit hele land is prachtig! Ook zat ik te twijfelen over wat ik na auckland zou doen. Ik kon met de bus direct naar de coromendel, of nog naar een eiland, great barrier bv. Dus ik wilde eerst wat tijd om daarover na te denken!

Ik ben dus de bus uitgestapt in orewa, een plaatsje aan zee, mooie natuur, en zon half uur vanaf de stad auckland. En dat was een goede keus! Het was erg mooi daar! Ik had zelf een klein hostel geboekt, en erg mooi plekje, met erg vriendelijke eigenaren!! Ik arriveerde er 3 januari (ja das al weer ff geleden..) in de avond! Was ongeveer half 8 ofzo. Ik had een hostel opgezocht die makkelijk te vincen was, vlakbij de doorgaande weg, maar op de een of andere manier kon de buschauffeur het niet vinden! We waren het hele plaatsje al uit! Ik moest er toch echt heen.dus toen dropten ze me maar ergens in het centrumpje van het plaatsje orewa. En alle winkels waren al dicht! Daar stond ik dan met mn backpack, geen idee waar ik heen moest. Ja dat komt ervan he als je je eigen plan trekt!

Dus ik aan een man vragen van een groentewinkel of hij wist hoe ik er moest komen. Hij wist het niet helemaal, maar dacht dat het wel erg ver lopen was, ik moest zowiezo een berg beklimmen! Dus hij met een andere chinees een kaart uit de auto halen. Helemaal uitzoeken waar het was, helemaal niet moeilijk te vinden, maar wel een stuk om te lopen! En het probleem is hier in nz ook dat er nergens fiets of wandelpaden zijn, alleen in het centrum...dus lekker gevaarlijk! Toen bood die man me aan om me te brengen naar het hostel! Zijn chinese werknemer zou mij wel even brengen! Dus echt wel mooi! Ik moest nog ff wachten, en we hadden het over de winkel, die was namelijk half afgebrand, dat hadden wat jongens met kerst gedaan...de winkel in de fik gezet!! Maar de eigenaar lachte nog wel, hij was goed verzekerd geloof ik! Nou ik werd dus luxe naar het hostel vervoerd die avond en kwam er gelukkig veilig aan, echt een mooi plekje met uitzicht nog wel! Weer een heel avontuur dus!

Die avond ontmoette ik wat mensen uit het hostel waaronder twee nederlandse meiden en een jongen. Zij liepen stage in nz op een universiteit, en waren nu op vakantie. Ze hadden al plannen gemaakt om de volgende dag naar de westcoast te gaan (waar ik dus niet kon komen met de bus) om daar een adventure parcours in de bomen te gaan doen! De volgende ochtend wilden ze vertrekken, en ze vroegen mij of ik ook meewilde! Nou ik had nog niks gedaan in oneroa, maar dit was mijn kans om ergens anders te komen,en dat leek me een leuk plan! Dus ik snel mn tas pakken en mee in de auto, geen idee waar ik de volgende nacht zou slapen..

we vertrokken naar helensville, na een hel uitleg over vanalles en nog wat daar van de eigenaar van het hostel. We kwamen aan in een bos waar dus een heel parcours met touwen enz tussen de bomen zat, en hoog ook! Oke..gaan we dit doen? tuurlijk! Was ook niet zo duur, maar zon 15 euri voor 2 uur..en wij deden natuurlijk het 'hard' parcour. Je was zelf verantwoordleijk voor je veiligheid, maar er waren oojk veel schoolkinderen..die echt gevaarlijk bezig waren daar..brr) Dus wij lekkere actie!

Daarna wilde ik nog graag naar de westcoast! Had gehoord edat je daar zwart zand hebt, ja is dus echt zo! we zijn naar muriwai beach gegaan, en daar zit echt een enorme vogelkoloni, gannets, op de rotsen, in een enormne wind, broeden zij daar rutig en letten ze op de jonkies!!! Maar was echt prachtig!!

Na een dagje gingen de dutchies naar het zuiden ze konden terecht bij iemand ten zuiden van auckland, maar ik moest natuurlijk wel enogsinds op de bustrack blijven, dus wat te doen? Ze dropten me ik auckland, maar daar wilde ik niet blijven, dus dacht ga gewoon terug naar orewa, daar heb ik alleen nog maar geslapen! Dus ik de bus nemen, en stond daar weer savonds voor de deur! Met mn backpack! Ja de eigenares vond het wel grappig! flashback. Ik kon dezefde kamer weer in. Alleen waren er nu geen nederlanders meer.

De volgende dag heb wilde ik naar een nationaal park gaan, wenderholm, vlakbij...ook dat was een hele belevenis..want kon niet langs de weg lopen...liftte twee bergen (midden op de dag hoor!) en het was echt een heel mooi gebied daar!! De terugweg was ook weermoeilijk, maar das ook weer een heel verhaal, zat nog maar 1 berg verder, en heb een uur in een supermarkt gewacht totdat de eigenaar me naar het hostel kon brengen..hahaha!Wat een gedoe..maar ik kon dus nergens lopen!

nou daarna ook weer vanalles beleeft natuurlijk. heb twee nachten in albany, bij een jongen die ik ontmoette op de dolfijnenboort gezeten, en heb nog een vulkaaneiland beklommen!!! Ben nu met stray naar thames gereden, maar regent hier. Dus rijd nu met twee jongens mee, naar coromendel!

Liefs en xxxx laura

ps heb een paar fotos geupload meer wilde niet nog...dus check mn fotosite! http://lauragroeneveld/mijnalbum.nl ofzo


Advertisement



Tot: 0.159s; Tpl: 0.016s; cc: 13; qc: 64; dbt: 0.1114s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb