21 januari t/m 28 januari

Oceania » Australia
February 8th 2013
Published: February 8th 2013

Alweer een maand verder. De tijd vliegt!

Maandag 21 januari

De live muziek van de avond ervoor was geniaal. Een dikke, zwarte man op een stoeltje, die al zijn nummers op verzoek zong. En dan mee lallen natuurlijk. 's Middags had ik een sightseeing wandeling uitgestippeld, en liepen Martijn en de meiden als makke schaapjes achter me aan. Indrukwekkende uitzicht vanaf Harbour bridge en Darling harbour bij daglicht gezien. Daar vervolgens lekker op een terrasje gechillt, wat je als backpacker best kan doen, als het maar happy hour is! 's Avonds moesten we bij elkaar blijven, want het was de laatste avond in Sydney voor velen. Dus dan zit er maar een ding op, naar o'Maileys op karaoke avond. Wat heb ik weer gelachen!

Dinsdag 22 januari

Na een zware nacht, was de ochtend nog zwaarder. Uitchecken voor 10 uur. Vervolgens hebben we ons met moeite naar het zwembad verplaatst. Ook het zwembad, was zoveel mooier dan de zwembaden in Nederland. Op een plateau, naast een haven gelegen en met de lucht helder blauw. Totdat we er een uur waren, en de lucht donker grijs werd. En het weer tijd was om er vandoor te gaan. Volgende stop was het casino, onder begeleding van Jorn, pakten we de tram. Dit casino was erg bijzonder, als nieuweling kreeg je daar 50 dollar gratis speelgeld. Deze zetten wij allemaal in op rood, het werd zwart, en we konden weer aan dat hele rot stuk terug naar het hostel beginnen. Aangekomen bij het hostel, met alle energie als uit ons gewrongen, ging de tas op de rug en namen Martijn en ik de trein naar onze Greyhound bus naar Melbourne. 8 Uur stapte we in, 9 uur sliep ik en 8 uur kwamen we aan en werd ik wakker. En daarmee een nachtje hostel uitgespaard. Top rit dus, behalve voor me nek.

Woensdag 23 januari

Op loopafstand lag ons hostel. Het Discovery hostel, de grootste van Melbourne. Met een bioscoop, bar, cafe, een dakterras en 700 bedden. 's Middags in me Eenzame Planeet een stadswandeling opgezocht, en deze gelopen na een half uur om/verkeerd lopen. De wandeling bracht me langs de winkelstraten, steegjes met cafe'tjes, de Yarra River, het Parliament en Chinatown. Een leuke stad om te zien! Allemaal wat minder vol en relaxter als Sydney. In de avond naar de Victoria nightmarket geweest, ook weer een leuke sfeer en genoeg prul te koop.

Donderdag 24 januari

Het best geslapen tot nu toe! Gruwelijk bed. Na het ontbijt op zoek gegaan naar de bieb. Na een half uur lopen bleken we bij de verkeerde te staan. Daar maar liefst 20 minuten op de computer gezeten voordat we terug liepen om met Joey naar een barretje te gaan en daar een biertje gedronken en gepooled. Toen was de dag alweer zo'n beetje voorbij.

Vrijdag 25 januari

Dit keer de goeie bieb gevonden, wat werk research gedaan. Maar nog niks gevonden. Besloten om na het weekend, de harvest trail lijn te bellen en anders harvest hoppers te betalen. Want dan zouden we zeker weten werk hebben. Vervolgens met Joey en Martijn wat gaan drinken, en 's Avonds naar een bar gegaan met een moeilijk lange rij. Maar met een connectie van Joey, belanden wij op de gastenlijst en konden we zo door lopen. ´

Zaterdag 26 januari

Australia day, hun nationale feestdag waarbij ik gelijk denk aan koninginnendag. Oftewel een veel belovende dag. ´s Middags met nog zeven Hollanders bij federation square in een park gaan liggen, wat gedronken, in een ander park gaan liggen, wat gedronken en cricket gespeeld (wat een waardeloze sport). 's Avonds gingen we uit, maar bleek er helemaal niks te doen te zijn. Anti climax!!

Zondag 27 januari

In de middag weer in de park op me reet gaan liggen, en pas verplaatst toen de honger me te veel werd. Na het eten naar Fluid oz bar Sunday gegaan: partyavond voor backpackers.

Maandag 28 januari

Na een midget picknick in het park, ben ik echt begonnen met werk zoeken. Helaas bleek na te bellen, dat harvest trail niks meer had en dat de site harvest hoppers (waarvoor je 80 dollar moet betalen) niet goed genoeg te vertrouwen is. In de avond nog even uit geweest, omdat drie van de vier dames weg gingen uit Melbourne, maar er was helemaal nergens wat te beleven.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb