Rejse i Australien


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia
June 21st 2011
Published: June 21st 2011
Edit Blog Post

Hej.

Så er jeg stort set færdig med at gå i skole hernede, jeg mangler kun lige en eksamen i morgen. Fra på fredag indtil d. 22 juli skal jeg så rejse rundt i Australien, og det glæder jeg mig rigtig meget til.

Vi starter med at flyve til Darwin på fredag, her skal vi se krokodiller og flot natur i Kakadu nationalpark. Det er heroppe omkring at den "legendariske" film Crocodile Dundee er optaget. Efter tre dage heroppe nordpå kører vi så ind i "Red Center" til Alice Springs, vi har lejet en bil hvor der er plads til at sove i. Turen fra Darwin til Alice Springs er på ca. 1500 km igennem regnskov og ned til knastør rød ørken. Ved Alice Springs har vi bestilt endnu en guidet tur på tre dage rundt ved Ayers Rock (den store sten), The Olgas og Kings Canyon. Det skulle være utroligt smukt. Den 7 juli flyver vi så til Cairns som ligger på østkysten. I Cairns skal Martin og jeg være i ca. en uge, i forhold til Sydney er der rigtig varmt så det skal udnyttes. Bla. andet skal vi på en tre dages "liveaboard" tur. Her skal vi bo på en båd i tre dage, hvor vi så tager et advanced dykker kursus. Vi får 11 dyk på Great Barrier Reef, hvoraf 2 er nat dyk. Så lad os håbe at der er masser hajer, skildpadder, Nemoer, fisk og andet godt. Herefter tager vi så videre ned af østkysten, hvor vi igen skal bo på en båd tre dage og sejle omkring Whitsyndays øerne. Her Skal vi blandt andet se White Haven Beach som har det hvideste sand i Australien. Bliver ren afslapning. Sidst men ikke mindst skal vi da også til Fraser Island og køre øen rundt i firehjulstrækker. Fraser er verdens største sandø, så her kan man køre på stranden hvor der dog er en 80 km/timen fartbegrænsning!! Efter dette tager vi så bussen til Brisbane hvor vi d. 22/7 flyver hjem til Danmark! Bliver sjovt.

Jeg har uploadet et billede af min rejse. Jeg skal rejse ca. 8000 km. i fly, bil og bus.

Advertisement



Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0618s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb