Geraldton - Kalbarri (E 114°10'08", S 27°42'28")

Oceania » Australia
May 4th 2007
Published: May 4th 2007

We hebben gisteravond de wekker gezet en om 8 uur worden we ervan wakker. Na de gebruikelijke douche, ontbijt, uitcheck enz gaan we op weg naar Kalbarri. We volgen de North West Coastal Highway tot aan Northampton. Vanaf daar gaan we via de Port Gregory Road en de George Grey Drive naar Kalbarri. Het is een leuke afwisselende rit van een kilometer of 160. Het is niet één rechte weg, maar wat bochtig met verschillende landschappen. De groene lage struikjes worden afgewisseld met spierwitte duinen en droge bruine graslanden waar soms koeien opstaan. We hebben behalve dode, nog steeds geen kangaroes gezien. Wel komen we voorbij Hutt Lagoon, een meer dat roze kleurt, we zijn er nog niet helemaal achter hoe dat nou kan.

Het weer werkt vandaag ook volledig mee, we hebben een strakblauwe lucht, een graad of 24 en een briesje. Om ongeveer half één rijden we Kalbarri binnen. Dit is een heel leuk klein dorpje aan de monding van de rivier de Murchison. Nadat we de camper op de camping Murchison Caravan Park hebben neergezet lopen we er door heen en over het strand weer terug. Het geheel neemt niet veel tijd in beslag en we gaan de rest van de dag relaxen en dus niet meteen naar het National Park, dat is morgen aan de beurt.

Tegen zonsondergang lopen we weer naar de waterkant om wat foto’s te maken. Dan zien we af en toe een wit met roze papegaai overvliegen. We proberen ze wel te filmen en fotograferen maar ze gaan te snel, dus we lopen wat verder. Ineens zie ik een boom vol met die vogels zitten en ga er op af. Even verderop zitten er ook tientallen op het gras en op de weg en in een aantal andere bomen, dus we hebben volop film- en fotomateriaal.

Hierna gaan we bij een cafeetje wat drinken en na de zonsondergang die niet interessant was weer richting camper omaan de nodige avondrituelen te beginnen. Eten, verslag enz.

Tot: 0.103s; Tpl: 0.024s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0363s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb