Melbourne adventures and Wilson's Prom!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne
February 3rd 2013
Published: February 3rd 2013
Edit Blog Post

Mødtes med en pige fra tyskland i fredags, som jeg er kommet i kontakt med igennem en hjemmeside/forum der hedder "Gumtree". Hun hedder Barbara (Kaldenavn: Babsi) og er på alder med mig, skal være her i 6 måneder og snakker godt engelsk! Vi endte således med at bruge hele formiddagen, eftermiddagen og aftenen på at gå rundt i Melbourne for at finde spændende ting at se.

Vi vandrede først lidt rundt i den indre by og gik dernæst til "Shrine of Rememberance", som er et tempel rejst for at hylde alle australske soldater i 1. og 2. Verdenskrig. Vi gik generelt efter den kæmpe botaniske have i Melbourne (en af verdens største), og brugte hele eftermiddagen derinde på afslapning, frokost og kaffe! Vi så også tennisbanerne (dem som blev brugt i Australian Open for nyligt), men desværre kun på lang afstand. Vi gik til sidst hjemad langs med floden, hvor jeg tjente 7 dollars (som betalte kaffe og frokost, SCORE!) fordi en mand manglede småmønter til parkeringsautomaten. Han fik 3 dollars, jeg fik 10 - good deal!
Da klokken var omkring 18:00 gik jeg hjemad, for at pakke til vores weekendtur til Wilson's Promontory med Vibeke, Bruce og Freddie! Lørdag var vi ude på en dejlig hiking tur op ad Mount Oberon. Jeg fik fanget landskabet fra en perspektiv, hvor det turkis-blå hav virkelig gav et godt samlet panoramisk billede (som bliver uploadet når jeg kommer i nærheden af en computer). Det var skønt at få rørt sig lidt og opleve Australiens skønne natur! Lige nu, søndag eftermiddag, sidder vi i et "beach house", som vi har lånt af Bruce's aunt Jill. Det ligger 500 meter fra stranden og selvom det er omkring 23 grader udenfor, er vandet stadig utrolig koldt. Da det er et af de mest sydlige punkter i Australien, vil man ramme sydpolen hvis man fortsatte syd. Sydpolen = koldt vand! Vi kører tilbage til Melbourne senere i eftermiddag og jeg tror at jeg vil prøve at tjekke det nærmeste hostel ud, for at finde nogle der har lyst til at gå ud og snuppe en øl eller tre!

Advertisement



Tot: 0.109s; Tpl: 0.017s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb