Zijn we dan toch over 3 maanden hier weg?


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
May 12th 2009
Published: May 12th 2009
Edit Blog Post

Dat is alweer een lange tijd geleden voor de volgende update. Er is dan ook niet al teveel gebeurd, en bovendien lopen dingen allemaal ff niet zo heel lekker, niet in de prive sfeer hoor, dat zit helemaal goed, maar meer in de werk sfeer. Zoals in de vorige blog gezet waren de resultaten van MA niet om over naar huis te schrijven, en dat heeft dus geleid tot een tweede ontslaggolf, weer 100 man eruit en dit keer 3 hier in Australie. Ik heb het weer overleefd, maar dat was ook maar net! Toch wel erg prettig dat we net op de laatste dag van het kwartaal die 2 klanten hadden binnengehaald. Bovendien hebben we begin mei een volgende klant binnengehaald, dit keer wel een leuke: Chanel, die van het mode huis. kortom, vooralsnog gaat het relatief goed hier in een erg slechte markt.

Reden waarom ik dan toch problemen heb op mijn werk, is doordat die eikel van een baas van me nogal moeilijk doet over de commissie op een van de 2 deals die we vorig kwartaal hebben afgesloten. Mijn functie is meer een achtergrond functie waarbij ik de sales vent ondersteun en hij het directe contact met de klanten heeft. Nou goed, die ene deal was dus voor extra licenties om het tweede magazijn te implementeren, en dat heeft hij direct met dat bedrijf besproken. Ik was er niet direct bij betrokken omdat het puur een kwestie was van het contract regelen. Maar goed, kreeg ik dus opeens een email wat ik had gedaan om direct bij te dragen aan die deal. Nou goed, had die Chris gebeld en dus uitgelegd dat ik een functie heb die meer ondersteunend is wat er dus toe leidt dat de relatie met de klanten goed blijft, zodat ze tevreden zijn en meer licenties willen afnemen. Hij bleef maar hameren op die directe betrokkenheid, en had al snel door dat er geen eer te behalen viel. Daarnaast wordt de commissie op die andere deal nog niet betaald omdat de klant de rekening nog niet heeft betaald.... kortom, nu worden wij dus belast met het werk dat de financiele afdeling moet doen: achter de vodden aanzitten van de klant terwijl wij ons werk (verkopen van software) al hebben gedaan. Nou goed, al met al had ik er flink de P in en maakte dat dus fijntjes duidelijk aan die Chris: het enige positieve van ons gesprek is dat ik nu mijn prioriteiten beter op een rijtje heb en dus weet waar ik mijn energie aan moet besteden. Hij schrok daar wel van, en zei dat ik wel erop moest letten dat ik de huidige klanten tevreden moest houden voor toekomstige referenties... ja hoor zei ik, zal het niet vergeten. Nou goed, denk dat we allebei wel weten hoe de vork in de steel zit.

Daarnaast ook nog gezeur over dat visum. Alles was in kannen en kruiken, tot ik vorige week met de nieuw PZ-manager sprak die over was en die opeens doodleuk vertelde dat ze een permanent residency wilden aanvragen voor ons ipv een tijdelijk 457 visum.... was allang besproken dat we voor dat 457 zouden gaan, wat voor ons ook beter is omdat het recht geeft op een flinke belastingteruggave terwijl die PR dat niet geeft. Reden die ze aandroeg was dat onder dat 457 Manhattan onze ziektekosten moet betalen, en dat die wel $1,000 per maand zijn. Nou goed, tijdens mijn oorspronkelijke onderhandelingen in 2005 had ik bedongen dat net zoals de meeste werkgevers in Nederland, Manhattan voor mijn ziektekosten zou opdraaien en dat het dus niets met het visum status te maken heeft. Nou goed, moet ik dus ook achteraan en heb al een idee en dat is dat een lokale ziektekosten verzekering een stuk goedkoper is dan die Amerikaanse die we nu hebben, je kan hier al voor rond de $200 klaar zijn wat toch een stuk goedkoper is. Al met al ff teveel rompslomp en gezeur, nu zou het ideale moment zijn om een baan in Europa aangeboden te krijgen, haha!!

Jacq is bovendien weer tijdelijk aan het werk. Ze was zich aan het orienteren voor een cursus personal training en was daarvoor bij een sportschool langsgegaan om te bespreken wat dat allemaal inhield. Ze kwam blijkbaar zo positief over dat ze haar herinnerden, en toen de receptioniste daar op had gezegd belden ze haar gelijk op. Ze werkt er nu part time, maar wel op rot-tijden: dinsdag en donderdag van 6 tot 11 en van 4 tot 9 en op zondag van 9 tot 2. Niet echt prettig dus al met al. Brengt wel extra geld binnen wat erg fijn is, maar we moeten maar even afwachten hoe het allemaal loopt, vooral dat vroege opstaan hakt er wel in.

Verder niet al te veel gebeurd eigenlijk. Rustig winterweer, niet al te koud, niet al te warm, lekker op de fiets naar kantoor, weinig wind dus goed. Beetje hardlopen, sporten in de gym op kantoor en regelmatig voetballen. Seizoen is nu echt onderweg, 4 wedstrijden gehad waarvan 1 gewonnen, 1 gelijk en 2 verloren. Beter dan vorig jaar toen we pas de 9e wedstrijd wonnen, maar toch niet fijn omdat verliezen altijd irritant is. Wel erg gezellig, de groep is weer super en ook het weer speelt geregeld mee zodat we op zondagmiddag lekker na de wedstrijd de kroeg induiken om op het terras een biertje te doen. Dan lekker op tijd naar huis om Jacq op te pikken na haar werk om dan saampies nog ff lekker naar Spuntino te gaan en te genieten van de laatste zonnestralen van de dag. Helaas is de zon tegenwoordig rond half 5 al weg, dus wordt het snel fris, maar blijft lekker om een tijdje buiten te kunnen zitten.

Wat verder? Niet al te veel, het leven kabbelt een beetje voort. Af en toe hapje eten (lekker Thais bij Thai Basil en zijn paar keer wezen ontbijten bij de Galleon) en vooral ook thuis lekker koken.... ben helemaal verslaafd geraakt aan het koken van Aziatische vis curries geloof ik!! Had er zaterdag weer eentje gemaakt, een Indiase viscurry die weer erg geslaagd was, glaasje wijn erbij en helemaal goed. We doen het eigenlijk heel rustig aan, was een drukke zomer, en we genieten echt van het lekkere saaie niets doen! Bovendien maakt de situatie met mijn werk en dan m.n. het visum er allemaal niet makkelijker op, waardoor we zeer voorzichtig zijn met grote uitgaven en plannen van vakanties e.d.

Maar goed, having said that… onderdeel van de Australische stimulus package was om iedere inwoner een flinke bonus te geven, en dat geld was van harte welkom toen het vorige week maandag op onze rekening werd gestort!! Moest al een hele tijd (eigenlijk al een paar jaar...) een nieuwe bril hebben omdat die oude heel erg... nou ja, oud was (en hij zag er neit meer uit moet ik van Jacq zeggen!) zodat ik hem enkel ’s avonds thuis nog droeg. Tijd voor een ge-update versie dus die we gelijk de zaterdag erna hebben uitgezocht. Mooie bril, klein montuur heel licht, zie mezelf er nu ook wel weer overdag mee naar buiten gaan, haha!! Verder hebben we allebei ff wat kleding gekocht: trui voor mij en een broek voor Jacq om onze beperkte kledingvoorraad aan te vullen. Tsja, alles wat je hier koopt moet ook weer terug naar Europa dus we kopen eigenlijk enkel het hoogst noodzakelijke...

Daarnaast zijn we ook bezig met het plannen van een trip naar Nieuw Zeeland, maar dat gaat een beetje met vallen en opstaan. 2 weken terug waren we wezen eten bij Marco en Ange waar we aangaven dat we wilden gaan skien, waarna Marco heel spontaan aangaf dat hij wel mee wilde. Kortom: op maandag naar reisbureau gegaan en boekjes gehaald, prijzen waren heel acceptabel (denk dat het nog goedkoper is dan in Europa met zelfs de vlucht naar Nieuw Zeeland en autohuur inbegrepen) dus had goede moed dat we met zijn 4-tjes zouden gaan. Konden wij gelijk een paar dagen NZ eraan vast plakken, helemaal goed! Gelijk doorgestuurd naar Marco en Ange zodat we accomodatie konden kiezen... eerste teleurstelling: ze zouden een belastingaanslag krijgen voor Ange dus ze moesten ff kijken... Toen moesten we wat data switchen voor de definitieve offerte, maar helaas bleek dat ze toch van de reis wilden afzien. Dus nu moeten we zelf ff nadenken wat we nu willen doen, vooral ook vanwege de onzekerheid over ons visum e.d. Nou goed, to be continued, hoewel we wel echt toe zijn aan vakantie, ff lekker een tijdje er met zijn 2-tjes tussenuit. Gaan we komende dagen/ weken nog wel een ei over leggen.

Nou, dat was het enerverende verhaal wel weer van de afgelopen periode. Niet al teveel spannends te melden al met al, maar hopelijk verandert dat binnenkort! Ons huidige visum loop op 29 augustus af dus wie weet worden we wel eerder het land uitgeschopt dan we gedacht hadden!!! Nou goed, dan is een paar maanden reizen door Azie toch niet zo’n gek idee dus we zien het allemaal wel... nu eerst maar dit verhaal afmaken en de boel afsluiten om naar de fysio te gaan. Heb een flinke opdonder gehad tijdens de voetbal afgelopen zondag in een kopduel en mijn nek/ schouder zit goed vast dus dat is niet fraai....

Groetjes
JnR



Advertisement



Tot: 0.12s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 42; dbt: 0.0802s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb