Australia - Kangaroo Island

Published: May 8th 2007

Kangaroo Island

From Adelaide we did a one day trip to Kangaroo island, used to be inhabited by many kangaroos. Now there are more koalas. So many that the government started birth control and sterilisation programmes to reduce the number of koalas. So we saw koalas, kangaroos, walaby's and seals. The coastline was also nice and the remarkable rocks, so called for their funny shapes.

Vanuit Adelaide hebben we een dagje Kangaroo Island bezocht. We wilden weer met een huurauto maar dat is erg moeilijk en duur vanwege de monopoly van Sealink op zowel de tours als alle andere vervoer. We hebben besloten om onze trip naar de Red Centre, Alice Springs, naar voren te halen zodat we meer tijd aan de oostkust hebben, dus we hebben maar 1 dag op het eiland.
We vertrekken 's ochtends om 6.15 en komen om 10.30 pm thuis dus toch nog veel gezien van het eiland. We bezoeken de seals, doen een wandeling waarin we koala's en walibi's spotten, en de remarkable rocks. Aan het einde nog pinguins gezien en een enorme seal kolonie onder een arch.
De bus bestaat vooral uit Duitsers en niet de jongste, dus dat was wat minder. De lunch was wel erg goed.

Tot: 0.354s; Tpl: 0.021s; cc: 35; qc: 145; dbt: 0.1476s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb