Skoent TRAM-train Adelaide-Grenelg


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » South Australia » Adelaide
February 12th 2006
Published: March 19th 2006
Edit Blog Post

Kl. 9.30 hoppede jeg paa et lille gl.daws sporvognslignende traetog, som jeg havde laest om i Lonely Planet. Fantastisk tur. For foerste gang mistede jeg lige fornemmelsen for verdensuret - nok pga. de lidt hektiske natteoplevelser, og mit 3. tids-zoneskift paa 3 uger. I al fald ringede jeg min soester op - troede kl. var 23 DK-tid, men det var den altsaa bare ikke - bad luck! De laa soedeligt og sov, - kl. var 02.30 om natten..........Uakkkkk. Det blev til et kort "hej, hej - ups - sorry soester - snakkes bare senere". Denne tlf.ting foregik i toget, og 10 min.s tid efter kom en aeldre lokal australian lady hen til mig og spurgte hoefligt, om jeg om jeg da ikke var fra Danmark. Min foerste tanke var, - "skidt Charlotte, er dit engelse virkelig saa dansk-accent-praeget, at det lyser langt vaek, hvor jeg kommer fra". Men det var slet ikke det hun mente. Hun synes bare, at jeg sagde "hej, hej paa samme maade som i DK-TV/serien "Rejseholdet", som abenbart hedder noget med Uno 1 her og sluges lige saa raat, som alle vi danskere gjorde. Hvor er verden dog lille. Jeg vidste godt, at filmen har vakt international interesse, men faktisk ikke, at den var solgt og viderebearbejdet med aussie-undertekster.

Selve togturen var en oplevelse. Om indholdet vil jeg ikke sige andet end:

Sublimt syn
Legende unge maend med skoen latter, tumlende omkring i sandet
Boldspillende far og soen i pragtfulde firspring
Ungt kinesisk par, der brugte 4 timer paa kaerligt at kaste sand paa hinanden
Rigtig australsk "life-security" team som vi kender det fra fancy-serierne
Skoen bro, der straekker sig langt ud i vandet
Dygtige surfere, susende naermest i luften over lange distancer
Lang gaa-tur langs vandet, lyttende til "You raise mee up" - fandt klippestenene i vandet
Store flotte billedskoenne strandforhold, og dog saa meget plads til alle, saa jeg faktisk foelte at hele jorden kunne vaere paa denne strand, uden at den var overfyldt - pragtfuldt. Den var helt min egen! Lige, hvad jeg havde brug for i gaar

Har besluttet at leje cykel og cykle derud en anden dag. "Mit sted". Der skulle vaere en skoen rute, som jeg lige vil naerlaese paa et kort. Maaske bliver der ogsaa tid til cykeltur i Adelaide Hills...........

I morgen staar den paa 2 dages Kangaroo tur, derefter har jeg 5 dage her, som jeg glaeder mig til. Cykling, vintur, nyt hostel og masser af tid til afslapning, sightseeing og mingeleren, foer det den 20. gaar videre fra Adelaide-Alicesprings paa en 6 dages tur. Overvejer i oevr. at skrive min dagbog/hjemmeside paa engelsk, saa jeg kan udveksle med de mennesker, jeg moeder undervejs. Bl.a. teamet fra trekking-turen i det nordlige Thailand, Jo fra Finland og flere........... det er lidt for dobbelt at e-maile oveni via hotmail, denne mail/mulighed er der jo allerede her paa Travelblog. Vi faar at se. Kunne jo vaere en udmaerket mulighed for at upgrade mine engelskkundskaber.

Nu smutter jeg lige ind og pakker, snupper 3-timers vandretur alene her i Adelaide. Der er en super-route beskrevet i en lokal guide.

Catch You later!






Advertisement



Tot: 0.15s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.098s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb