17 MAI!!!!!!!!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
May 21st 2010
Published: May 21st 2010
Edit Blog Post

utenfor melbasutenfor melbasutenfor melbas

sandra, camilla,anniken og natalie
Jeg har alltid vært veldig fan av 17 mai. For det innebærer god mat, masse is, vaffler, pøser og masse MASSE synging. Jeg var klarover at 17 mai i år ville bli en smule anderledels.

Jeg var lys våken klokka 5, lå bare og venta på at vekkeklokka skulle ringe. Sandra hadde skrytt av at ho skulle tidlig opp og bake rundstykker og lage 17 mai fruksot, Simen skrøyt av at han skulle ned til gutta på 17 mai frukost halv 6. Så jeg forventa og se begge to i finstasen da jeg tusla ned på kjøkkenet. Men der var det ingen. Veldig fornøyd med meg selv spurta jeg in på rommet til sandra, der ho fikk gleden av og bli vekket av meg syngene ja vi elsker for full hals. Makan til trøtt tryne skal du lete lenge etter. Jeg tokk andre vers for Simen 30 min seinere.
Simen kom seg aldri ned til gutta, og øla han hadde skrytt av at han skulle starte på kl 6, stod fortsatt urørt i kjøleskapet. Istedet hadde vi en kjempe koslig fukost, med egg, varme rundstykker og salat. Reece som fortsatt var på besøk var overraska, når han så camilla,simen, sandra
bussturenbussturenbussturen

andra og gustav
og meg i den fineste finsats med det norskeflagg hengene på veggen kl 6.30 på morgenkvisten.

kl 8 var alle på plass uten for melbas. Jeg viste at det var mange nordmen her, men ikke at det var var så mange. Stemmninga var på topp, som den alltid er når nordmenn er samla. Vi fylte 3 busser, og satte kursen mot brisbane. Første tissepause kom etter 10 minutter. Typisk at det var en svenske som ikke hadde trimma party blæra, stakkaren blei bua ut av hele bussen og måtte bestikke bussjåføren med 10 dollar før han fikk tissa.

I Brisbane blei vi møtt av enda flere nordmenn som var dressa opp. Det norske flagg var og se overalt. Noen hadde til og med lagd fane! stemmninga var på topp, og ja vi elsker blei sunget for full hals. Ikke rat vi fikk mange rareblikk av forbi passerene.
17 mai tåget gikk gjennom Brisbane sine gater, med politi erskotte! Vi hadde og ett lite korps, på 5 personer. Er sikker på hele Brisbane stoppa opp, da gjengen på 4000 nordmenn kom syngene gjennom gatene.

Med mål grensa, blei vi møtt med en dufta av vaffler og pølser. "basen"
brisbanebrisbanebrisbane

simen og katrine
var midt på campus, der de hadde satt opp en sene og ett lite drikke område med langbord. som blei fylt øyeblikklig av ivrige øltørste nordmenn. Det må ha vært litt av ett syn, for det så kaldt øl telte, var plasser på en liten gresstust. Minna meg mer om ingjeringa de bruker når de skal klippe sauene,bortsett fra her var sauene erstatta med nordmenn. Vi kapra ett langbord, og der blei vi sittene til bussene kom og henta oss igjen. Denne gangen var satt av ett stopp til tissepause.

Middagen blei på melbas, en 3 rettersmiddag. Nasjonalsangen blei sunget for 1000 gang og mer alkohol blei brakt inn på bordene. da klokka sklo 21.00 var jeg og camilla helt skutt, så fabian kom og henta. 30 min seinere dukka simen og sandra opp! Alle svært fornøyde med dagen.
Var ikke like morsomt dagen etter på...


Additional photos below
Photos: 16, Displayed: 16


Advertisement

guttaboysguttaboys
guttaboys

andreas,simen,andre og marius
Photo 10Photo 10
Photo 10

anniken og madelene
Photo 11Photo 11
Photo 11

kristian, sandra og katrine
norskegjengennorskegjengen
norskegjengen

på campus
middagmiddag
middag

andre og katrine


Tot: 0.134s; Tpl: 0.01s; cc: 17; qc: 74; dbt: 0.0713s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb