hjemlengsel


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
May 14th 2010
Published: May 14th 2010
Edit Blog Post

Været begynner og bli kaldere, jeg måtte faktisk invistere i en jakke i går. Noe jeg syntes er helt fantastisk, trope varmen har endelig gitt seg, og lufta begynner og bli friskere. Her en morgen var det faktisk bare 9 grader ut, og 24 grader i vannet. Jeg kan nå fryde meg over og ta på meg noen alt for store raggsokker dratt over pysjbuks, alla mamma style og kose med en var kopp te hver kveld. Jeg har virkelig savna det, er lissom ikke helt det samme og sitte med ullsokker på når det har vært 35 varme grader ute, selvom jeg skal innrømmet at jeg har gjort det. Ikke det at det har vært så fryktelig kaldt, men minner litt om gode gamle kalde Norge. Snowboard filmen jeg fikk av Anders til bursdagen har stått på repeat den siste månden, hadde gjort mye for og fått en dag på snowboard nå. Har rett og slett funnet ut at trope varme er ikke noe for meg, og surfing kan ikke samenlignes med snowboard.
Trodde jeg aldri skulle få meg til og si det, for har det faktisk veldig bra her nede, men nå lengter jeg hjem. savner felles middagen hjemme, rote rommet mitt og varmeflaska i senga. Jeg har alt satt opp en list over alt jeg skal spise og gjøre når jeg kommer hjem, jeg har en stramm timeplan for og si det sånn. Første jeg skal gjøre når jeg lander på norskjord er og gå rett til 7/11 og kjøpe meg en winerpølse, en grill og en litago jordbærmelk, ååå det skal bli så fantastisk! Mamma og pappa skal til og med få lov til og kjefte litt, bare litt alstå da jeg rynker på nesa over fiske middagen. Til frokost skal jeg skifte mellom forpøle og birkebeiner skinke, nattmaten etter en tur på byen skal være grandiosa. Vist det er noe Australia ikke kan, er det frossen pizza og pølser!
Etter noen dager på hytta skal jeg sette kursen til framor der jeg skal forsyne meg grådig av markjordbær skråninga og di hjemmelagde vafflene!
Jeg har og planer om og låne en hund, jeg skal kalle stella, for en dag og bestige di toppene det er mulig og bestige på Hovden. Har ikke blitt så mye fjellturer her nede for og si det sånn!

Bortsett fra litt hjemlengsel har vi det veldig bra. Siste innspurt på skolen er i gang, er bare 3 uker igjen nå. tror alle er klare for en månde ferie da.
Jeg og Sandra har nå besøk av en kamerat fra vest kysten, Reece. Han og sandra var på sykkel tur i går, mens jeg satt og hutra og frøys på biblioteket på skolen for og bli ferdig med en oppgave. På kvelden resiet hele gjengen på Robin Hood, bortsett fra meg og Camilla som nøyt stillheten. Vi benytta anledningen til ogs ette på en jentefilm og drikke tai latte...
Ellers lander vi opp til 17 mai på mandag. Jeg og Sandra har nå øvd på 17 mai sanger i en månde ( til bens stor fortvileles) har og prøvd og lære kurt noen strofer, men han var ikke veldig intressert. Tror ikke det kommer til og være en eneste nordamann her på mandag, ANSA har nemlig satt opp busser til Brisbane der vi skal nøte 5000 andre nordmenn og gå i tog. Eneste nordmannen blir vel fabian, som uheldigvis har en presentasjon den dagen.

vet vi har vært uuutrolig dårlige til og blogge i det siste, men har vært så mye. Men vi lover og bli bedre, og denne gangen skal vi holde det. 😊



Advertisement



Tot: 0.145s; Tpl: 0.012s; cc: 17; qc: 77; dbt: 0.0811s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb