første uka med sommer ferie


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
November 26th 2009
Published: November 26th 2009
Edit Blog Post

felles middagfelles middagfelles middag

yej, vi har 3 mnd sommerferie
da var det endelig sommerferie!!!! jeg hadde siste eksamen på torsdag, da var jeg så heldig å ha 2 eksamen på samme dag. etter 12 timer på skolen med intens eksamen lesing inkludert 2 eksamener og med bare kaffe i magen var jeg helt utslitt. Katrine og camilla tilbrakte dagen på sighseeing i Brisbane. Jeg var helt i 100 da jeg kom hjem, FERIE!! jeg tok meg en rask dusj å stakke bort til en kompis, nå skulle det feires litt med ett glass vin i badebassenget. Utrolig digg!

Fredag tilbrakte vi i sola, bare chilla å nøyt ferien. Gutta hadde oxo sin siste eksamen denne dagen å da de kom hjem blei det feiring med surf, sun and beach. Litt utpå dagen dro vi på flyplassen for å hente Ben i fra west kysten. Han skal vere på besøk her i 10 dager, det var en ganske spent katrine som satte seg i bilen, er jo nesten ett halvt år siden vi så han sist. Men Ben var akkurat den samme smørblid, der han sto med body borde under armen. For en god gutt.
Lørdag hadde ansa invitert til poolparty nedi surfers, alle jeg kjente skulle for dette var siste festen føre alle resier videre og vekk i fra surfers. kvelden gikk med til BBQ, bading og skarvling. var veldig trist å si hade til alle sammen. Det blei en tidlig kveld, for utenfor billys beach house hvor poolpary var, var det nemlig rundt 35000 ungdommer på 16 år som gikk drita fulle, halvnakene og skrikende rundt. Det er altså schoolis her i 2 uker, det vill si alle som er ferdig med highschool kommer til gold coast for å feire, har alldri sett så mye undommer på en plass, sinnsykt crazy... etter å ha sagt hade til alle kjente, var dety bare å komme seg hjem, nedi surfers gikk det ikke an å vere.
Søndag hadde vi en lang dag på stranda hele gjengen, vi var der hele dagen å så ut som noen tomater hele gjengen. gud å solbrent det går an å bli.. huff! lunch på surfeclubben hvro det var live band og god stemning.

Mandag dro vi til byron bay. Her tilbrakte vi halve dagen på stranden, badet i en kulp og var oppe å så på ligh house, skikkelig kulturell dag. Etter solnedgang satt vi på stranden å så på en gjeng hippier spille trommer å danse på stranden.. for en gjeng! jeg digger Byron, er så sykt mange ulike spesielle mennesker. Fantastisk.
De siste dagene har vi egentlig tilbrakt på stranden, grilla oss enda mer. jeg og camilla har startet litt topp løs soling noe som har resultert i 4 veldige røde pupper. I går fant vi en øde plass på stranden å lå å steike, trodde vi var der helt for oss selv, men da jeg reiser meg opp går det en skoleklasse på 300 10 åringer forbi, kan tro de fikk litt av ett syn. haha.
I dag skal jeg ned å møte noen kompiser på stranda, Bn og katrien reiser til the spit for å surfe og camilla er på julegave shopping. I morra er det surfe film premiere i colengatta og søndag skal vi i bursdag og på konsert. jeg har også søkt litt på jobber, så får håpe på svar snart! fikk forresten julegave av farmor i dag! Vi har verdens beste farmor, og de peppekakemennene smakte usedvanlig godt!

men nå må jeg stikke på stranden! skiver mere senere!


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement



Tot: 0.324s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 78; dbt: 0.2488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb