Hervey Bay

Oceania » Australia » Queensland » Hervey Bay
September 20th 2005
Published: September 20th 2005

Hallo allemaal,

Eindelijk hebben we een adresje gevonden waar het waarschijnlijk gaat lukken met de foto's. Er staan een hoop oude computers hier in Australie, de verbindingen zijn vaak ongelooflijk traag en je moet werkelijk zoeken naar een USB-verbinding.
We krijgen de smaak aardig te pakken. Australiers zijn erg aardige mensen, vaak ook nieuwsgierig en dol op een praatje. Ze zijn gelukkig ook erg behulpzaam.
Het links rijden gaat Hans behoorlijk goed af. Ik beperk me tot meedenken en de kaart lezen. Zo zijn we in Hervey Bay aangeland op een prachtig caravanpark met tropische tuinen en allerlei vogels rondom ons. Op de weg naar dit internetcafe zijn we onder een zwerm vliegende honden door gelopen. Ze zitten ook op de camping in de vruchtenbomen 's avonds.
Gisteren hebben we een tochtje naar Fraser Island gemaakt, een bijzonder natuurgebied. Je gaat er met de boot naar toe. Je mag er alleen met een 4WD-auto rijden, maar daar hebben we ons niet aan gewaagd, We zijn netjes in de 4WD-bus gestapt, veiligheidsriemen om, want anders zat je tegen het plafond. De wegen zijn daar een soort karresporen in het zand met om de 10 meter een kuil van een halve meter diep. Aan allebei de kanten bomen. Als er een tegenligger komt, kun je elkaar niet passeren. Iemand moet achteruit om te zien waar hij schuin de berm in kan. Ook een stuk over het strand gescheurd met die bus. Lekker gebarbecued onderweg en veel bijzondere natuur gezien.
Vandaag zijn we weer de zee op geweest om walvissen te bekijken. We hebben er behoorlijk veel gezien, 1 keer zelfs op nog geen 20 meter afstand. Geweldig leuk. Morgen gaan we weer richting Brisbane, even langs de familie en dan naar het zuiden, waar een paar prachtige natuurparken zijn. Ik weet niet of het daar gaat lukken met Internet, want het is daar behoorlijk afgelegen en primitief, maar we gaan het proberen.
We proberen nu wat foto's van de afgelopen dagen door te sturen. Hopelijk deze keer met succes, maar dat zien jullie vanzelf.

Groeten van Hans en Marjon

P.S. Kamiel, goede reis naar Moskou!
Jesse, kun je de werkers van de praktijk het adres van deze website geven? Ik denk dat we vergeten zijn dat aan ze door te geven.

20th September 2005

Ruim 1 week zelfstandig
Hallo Hans en Marjon! Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn en leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. We hebben nog niet veel foto's gevonden op de site, maar misschien kijken we niet goed... Het gaat hier hartstikke goed, we hebben elke dag een vol programma en Mark is een handel begonnen in bloeddruk meten. Dat gaat geweldig. De amlodipine loopt als een tierelier. Verder zien jullie het allemaal wel als jullie weer terug zijn. Heel veel plezier nog en groetjes van ons allemaal!!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb