Deel 17, 4 okt Daintree, Wonga Beach


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Daintree
October 4th 2011
Published: October 4th 2011
Edit Blog Post

Goed geslapen en vroeggewekt door zwermen lorikeets. Hoe laat is het in godsnaam? Die vogels zien er prachtig uit, maar het ze zijn niet echt geschikt voor een kamerkoor. Het lijken wel kleine papegaaitjes of agaponnussen . Ik herinner me, dat Pa ooit eens in Alkmaar een voliere daarmee gehouden heeft, maar de buren waren er niet blij mee! Tot er een zwerm zwarte cockatoos over onze tent vloog en zij de lorikeets wegjoegen. De rust keerde weder en we sliepen verder. Zeg maar, sliepen uit! 9 Uur werden we wakker. Dat is in deze 4 wkn nog niet eerder voorgekomen. Ook wel eens lekker. Natuurlijk ook nog een nachtelijke wandeling naar het toilet gemaakt samen. Er staat hier een bordje op de deur van het toiletgebouw: “please close door after use to keep snakes out”. Denk je nou echt, dat ik alleen ga wandelen hier. Met mijn MacLite zit ik op het toilet. Verdere details zal ik je besparen.
We hadden het plan opgevat 2 nachten op deze camping te blijven en van hieruit naar Daintree Village te rijden en Mosmann Gorge te bezoeken.
Rustig aan ontbeten, koffie gedronken, wasje gedaan en toen op pad. Daintree Village is 17 km naar het noorden. Het sterft daar van de bedrijfjes met allerlei soorten croc-spotting en fishing cruises. Die croc tour hadden we al eerder gedaan en van vissen worden we niet warm of koud. Heerlijk even aan de brede Daintree river gezeten en toen naar Mosmann gereden. Dat is een stadje (dorpje) van redelijk formaat. Het heeft zelfs een postkantoor en Woolworth. Bij de Gorge aangekomen troffen we alweer een overvolle carpark aan. We besloten de Circuit Walk te doen, een uurtje. Geen mens tegen gekomen. Een schitterende wandeling dwars door de rainforest, omhoog, omlaag, het werd steeds warmer. Tussendoor zagen en hoorden we de watervallen en stroomversnellingen tussen enorme rotsblokken. Een absolute aanrader voor iedereen, die deze kant opgaat. Bij de carpark aangekomen zwemkleding aan getrokken, want hier zijn een aantal (croc vrije) waterholes. Tussendoor lekker op een grote kei opgedroogd. Het water was koud, maar in de zin van refreshing. Niet freezing, zoals in Ellery Creek.
Aan het eind van de dag wat postkantoorzaken gedaan en een goeie (!!) capucinno gescoord.
Tegen 6-en terug bij de tent. We staan 50 mtr van het strand vandaan en hebben er nog niet eens op gestaan. Meteen maar door voor een flinke strandwandeling. Het strand is smal, wit en we kijken hier uit op een paar eilandjes. We zitten hier pal voor het Great Barrier Reef. Aan de ene kant mooi blauw water en aan de andere kant palmbomen. De cocosnoten liggen hier op het strand. Kun je je nu een kleine voorstelling van deze paradijselijk omgeving maken?I in het schemer kwamen we weer terug.
Gisteren hadden we uitgebreid gekookt en nu hoefden we alleen nog maar de restjes in de magnetron te doen. Smaakte weer goed.
En het is nu 20 uur en ik voel me alsof ik rijp voor een tukkie ben. Ik begrijp dat niet. Of zijn we toch best wel actief bezig? We zijn natuurlijk continue buiten en grijpen iedere kans voor een mooie wandeling aan. Dat zal het wel zijn.
Vandaag kreeg ik (teveel) whatsapp berichten van Jim en Renée. Het is weer oliebollentijd in Loenen, Opa staat weer te bakken en de kinderen zijn vóór schooltijd even langs de oliebollenschuur gereden om te “proeven”. “Oh, mam, ze zijn zo lekker dit jaar!” en “Goh, wat zijn ze super, ik haal er na school nog één!”. Lekker wel, jullie hebben geen idee hoeveel zin wij in zo’n bol hebben!!!! Wrijf het er maar goed in.
Ook nog een sms van Pip uit Alice: “it’s raining cats and dogs ánd camels overhere!”. Hoe is het mogelijk. Altijd als ik weg ben uit Alice gaat het er regenen. Ik wil ook wel eens water door de Todd River zien stromen.
En ook een berichtje van Danielle en Thomas. Die zijn met hun gezin onderweg naar het noorden (moet wel zo’n 1000 km zijn, denk ik). Ze gaan een week kamperen op Fraser Island. In NSW is het aardig aan het regenen, dus zij zijn rijp voor mooi weer.
We gaan nu een bakkie zetten, een verse krant en mail lezen en dan weer gestrekt in de tent. De swags functioneren uitstekend. We slapen prima op deze matrassen. Zo makkelijk ook, niet iedere keer dat gedoe met luchtbedden opblazen.
Slaap lekker voor straks!


Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0382s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb