Lidt mere om min SCUBA-diving paa Great Barrier Reef


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Cairns » open water
March 4th 2006
Published: March 5th 2006
Edit Blog Post

Michaelmas Cay - 40 km ud i havet fra Cairns. Wauv.... Baadtur og oenske om at proeve kraeftermed snorkling paa revet. Great Barrier Reef er jo verdens stoerste naturpark (undervands forstaeligt nok), saa hvorfor ikke kigge lidt naermere paa det og faa en oplevelse for livet? MEN min snorklingtur blev saadan vupti og med en meget lokkende, dejlig instruktoers (GEMMA) overtalende evner konverteret til en scuba-diving. Uha, der flyttes graenser paa denne tur. For 2 dage siden, stod mutter Silotta med en slange om halsen og smilede til verden tilligemed, og saa i dag er man blevet "medlem af dykkernes fascinationsklub".............. hvem havde troet det for 2 mdr. siden? - ikke jeg.

Det var en vidunderlig oplevelse at svoemme blandt fisk, turtles, smukke koralrev med Gemma's kyndige guidning lige ved haanden. Gemma havde kun mig og Louis fra Paris (tidl. Normandiet) som elever, saa det var super. Efter en dejlig dag paa og i havet + med original guitarplayende livemusician (Dale) i kahytten var det tid til at promenere lidt langs havnekanten i Cairns. Jeg havde faaet anbefalet et godt travelagency der, som skulle hjaelpe mig med at "trylle de resterende 11 dage om til 100000000). Det lykkedes, saa nu er valget for resten af min rejse truffet. I hoerer naermere.

Naa, men hr. Louis fra Frankrig ville gerne, om vi kunne spise lidt sammen. Han var forretningsmand paa gennemrejse med et par dage fri. Egentlig ville jeg hellere hjem til Cairns Colonial Club og knalde brikker, men sulten meldte sig, og hvorfor ikke. vi fandt et dejligt sted med den skoenneste grillede Barrimunda-fisk med delicious tilbehoer og en dejlig vin af de hvide fra Barosse. Fik en god snak om dette og hint: f.eks. Normandiet, Paris, rejser, boern, der tisser i sengen som 10-aarige og netop staar og skal af sted paa lejr med klassen. Han havde netop ringet hjem og havde en dreng, Phillip, med ovennaenvte problem og traengte til at snakke lidt om det. Jeg matte under ingen omstaendigheder betale for min mad - han brugte vist sit firmakort. OK, hvis det skal vaere paa den maade.

Vi havde udvekslet informationer om hinandens Cairns-residenser, hvor mit IKKE har badekar. Inden vi skiltes sagde han, at da jeg nu var saa glad for badekar, maatte jeg hellere end gerne laane hans. Jeg takkede paent nej. Ikke fordi han lagde op til noget. Var godt gift m. 4 boern. Men helt aerligt: hvad ville en dansk pige som mig ha' at goere i en franskmands midlertidige australske hotelbadekar? Vi skiltes i god tone og udvekslede adresser. Hvem ved, om man kunne faa brug for logi i en 200 m's parisisk appartemente en gang ud i fremtiden?


Knus C

Advertisement



Tot: 0.034s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0182s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1010.8kb