Wild River Rafting - Jiha......... here we come


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Mission Beach
March 5th 2006
Published: March 5th 2006
Edit Blog Post

Soede Caroline!

Du grinede kaerligt til mig, da du spaendt sad ved siden af mig i stuen paa Bakkevej. Husker du, da jeg kontaktede Charlotte fra MyPlanet for lige at faa stykket det sidste sammen. Det var ret spontant, at jeg lige pludselig fik lyst til ogsaa at rafte i Australien. Hvorfor ikke? OK - gi' mig 1 stk. af den rafting tur var vist mine ord dengang midt i januar.

"Mor det toer du altsaa ikke, er du da helt fra forstanden?", spurgte du. Jeg kan godt forstaa, at du som 17-aarig pige havde svaert ved at se din mor - og saa en kylling som mig - i susende fart, baglaens, forlaens og paa hovedet flydende gn. Tully-river, store sten og vandfald.

MEN........................ skattepige. I've been there, seen this & done that. Og det var FEDT. 5 timers rafting, kun afbrudt af en regnskovsburger oppe i regnbushen.

Nu skal det jo ikke lyde som om jeg er verdens modigste pige og skal haedres i lufthavnen med alskens medaljer, naar jeg kommer hjem. Jeg vil dog ikke undlade at fortaelle, at jeg ogsaa sprang ud fra en klippesten lige gadunk midt ned i floden - 10 meter :-).........

I oevrigt regnede det vildt i nat et par timer, og det har vaeret overskyet i dag. Fint nok. Vand er velkommen her paa egnen. Og set ud fra et sundhedssynspunkt var det ideelt vejr at rafte i. Ingen forbraendinger.

Mission Beach, omraadet, hvorfra vi raftede, ligger 140 km fra Cairns. 2 timer i bus med et fantastisk landskab hele vejen. Lige saa roedt, og desert der var i Northern Territory, ligesaa groent og fantastisk frodigt er her i Queensland. Det er et syn for guder at iagttage den ene smukke, saerpraegede palmen efter den anden. Ogsaa markerne, hvor koerne graesser i flaeng, er groenne med Stort G.

Nu rinder min tid ud kan jeg se paa "Dollarsometeret paa computeren#, saa

1000 knus

Charlotte

Advertisement



Tot: 0.198s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.1464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb