The great barrier reef!!!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Cairns » open water
March 12th 2007
Published: March 12th 2007
Edit Blog Post

Wow, that's all I can say!!

I went on a whole day boat tour to the Barrier reef yesterday and it was absoultely stunning! It was an early 7.30am start and I was pretty tired from the nigth before. I had promised myself not to drink too much, but hmm, does that ever happen! Does one drink actually exist!? I managed to get up and it was to become worth it! We went to two different locations where we could go snorkeling or diving and my god it was beautiful! The weather was gorgeous with clear blue skies and a lof of sunshine so it made the visibility perfect! The coral, the fish and even the huge shark that I saw was incredible! It felf like I was part of this other world under water as the life there just continues as normal with no distractions although all these people swimming around! I loved every second of it. I also ended up going on a helicopter ride from the reef and it was pretty exciting! I've never been in a helicopter before so the whole experience was just breath taking and to see it all from a different angle was amazing! I was sitting right next to the pilot, so my view was the best! Woooohoo, it was so much fun!

We also had great BBQ food for lunch, time for sunbathing on deck, snorkeling at the second location and then some free wine and entertainment on the way back to Cairns. Well the entertainment was a man singing and playing his guitarr.. I think he must have written the songs himself, he lyrics were not all there!!!

Last night, I was exhausted and went to bed straight after my $10 steak! I couldn't keep my eye open any longer..

I'm off to Alice Springs tomorrow for one night, not even going to get time to see the famous Rock, only a quick visit before I fly to Perth.

I hope you are all well and not missing me too much beacuse I'm not missing the life in Lonfon just yet;0) he he

H xoxox


Advertisement



12th March 2007

Hej Helena!!! Det låter så härligt...det måste vara fantastiska upplevelser!!! Jag förstår att du inte saknar Londonlivet än! Jag är sååååå avundsjuk!!! Själv läser jag till tenta just nu...inte riktigt lika upplyftande... Sköt om dig väl!! Vi saknar dig och tänker på dig!! Massor av kramar Maria
12th March 2007

hej pådeeej
heej helena!! gud, vad roligt det låter! kul att du har det bra! Vad häftigt att surfa dyka snorkla och allt annat roligt du får göra!!! Jag är jätteavundsjuk men blir inspirerad att göra nåt liknande om nåra år!! :P:P Då kanske du har lite tips? :P:P Men ska du åka till afrika snart? Hur länge ska du vara där? Saknar dej jättemycket, hoppas vi kan träffas snart! Ha en bra fortsättning, jag tänker på dej mycket!! =)=)=)=) <3<3<3 /// kusinvitamin
12th March 2007

nej jag är inte avundsjuk!!!
Fy f......n vad det låter skönt. Ta vara på den här tiden och njut av alla upplevelser, tänk inte på oss här hemma i sverige vi bara jobbar och sliter, alla skulle göra som du, alldeles rätt tycker jag. Och visst är det konstigt att det ofta blir mer än en drink när man är ute, har ju aldrig hänt mig !!!men har ju hört andra berätta:HIHI
16th March 2007

Hej! Jag antar att du är i Perth nu. Hur länge blir du där och när åker du till Sydafrika? Hoppas även denna del av Australien är fantastisk, men jag kan inte tänka mig något annat. Vilken resa du gör Helena!!! Du verkar ha det så otroligt bra och det unnar jag dig verkligen! Här hemma har det blivit vår, men det är fortfarande mars så man vet aldrig med snön. Jessica åker snart till Portugal på träningsläger, 24 april, så det blir en upplevelse för henne. Micke laddar inför SM i simning i Sundsvall 20-22 april, jättekul!! Jag gör inte mycket annat än att pluggar, men jag blir ju klar i juni så det känns bra. Har börjat söka jobb så det är bara att hoppas. Själv får jag nöja mig med en Ålandsresa i april..det kan ju också bli ett äventyr ;-)) Ha det så jättebra!! Hör av dig snart så vi vet vad du gör...ta en drink för mig..det verkar ju som sagt bli några :-)) Massor av kramar Maria
19th March 2007

Hmmm, vad händer
Jaha, då får man ta till mammarösten igen. Kul för oss som läser om vi vet var du är och om nya äventyr. Eller är det så mycket party, så du inte hinner :-)). Puss Mamsen
20th March 2007

Hur har du det? Är du fortfarande kvar i Perth? Hörde att du skulle på safari i Sydafrika, det låter riktigt häftigt! Du måste skriva snart så vi vet vad du gör ;-) Här hemma är det bara bra. Vi tänker på dig! Var rädd om dig i Sydafrika! Kramar Maria

Tot: 0.072s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb