Australien 2005/2006

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
December 28th 2005
Published: January 5th 2006

Cecilie, Sanne, Tobias, Jonatan, Kirsten og Kim vaekkes allerede kl. 3.45, da de skal forsoege at se solen staa op fra en varmluftsballon over the Tablelands. Paa koereturen i tre kvarter over bjergene, Kurunda og til Mareeba ser vi enkelte "rigtige kaenguruer" - dvs. den art, som kan blive over to meter hoeje (de vokser hele livet). Vi faar en utrolig flot og rolig tur paa godt 30 minutter, hvor hoejedepunktet er synet af flygtende kaenguruer, naar den varme luft larmende blaeses op i ballonen. Naeste hold traeder op i ballonen og sender med vinden paa en ny tur.
Vi andre jagter ballonen i bil. Da den lander hjaelper alle med at pakke den store ballon sammen. Morgenmaden indtages inklusive stort morgenbord og champagne. Vi koerer tilbage til Cairns, hvor vi ankommer traette til hotellet ved 10-tiden. Paa koereturen ser vi svaevebanen fra Kuranda.
Verner, Henny og Karl-Johan "sover laenge" og tager i stedet toget den flotte straekning til Kuranda med tog og retur med svaevebanen, inden de vender tilbage til hotellet om eftermiddagen.
Eftermiddagen tilbringes blandt andet i et air-conditioned indkoebscenter med 180 butikker, hvor drengene blev vaek og efterlyst uden de overhovedet opfattede, at de var blevet vaek!
Om aftenen saa vi for sidste gang showet med flyvende hunde og papagoejer, inden vi forlader Australien i morgen.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb