Australien 2005/2006

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
December 27th 2005
Published: December 28th 2005

I dag tager en del af flokken paa en meget flot og afslappet sejlads op ad floderne ind i Cairns mangrove. Vi var godt nok blevet advaret om, at det ikke var muligt at se krokodiller paa denne varme aarstid, men det lykkedes faktisk at se en enkelt.
Sejlturen sluttes af paa en krokodille-farm, hvor man holder dem fanget for at udnytte koedet og skindet i erhvermaessig oejemed. Det er meget spaendende at opleve og hoere om krokodillerne, som kan blive helt op til 100 aar gamle og kan veje op til en tons. Naar de kun er 3-4 aar gamle er de nu meget soede og flotte.
Bilen, som fragter os rundt paa farmen og hjem til hotellet igen, er ramt af uheld: ingen fungerende aircon goer turen saerdeles varm.
Hjemme igen tager vi en tur i den store offentlig pool nede ved havet, mens Karl-Johan dog er paa Green Island i en baad med glasbund - han ser blandt andet fisk og en skildpadde.
I halvanden time omkring moerkets frembud overvaerer vi en fantastisk show med massevis af regnbuefarvede papagoejer og hvide ibis'er, som i store flokke soger efter soverpladser for natten. Da solen gaar ned er luften ogsaa fyldt med flyvende hunde, som vaagner op til daad og soeger gode spisesteder i mangotraeerne. Det er et utrolig flot syn med de mange dyr i luften.
Aftenen sluttes af med indtagelse af mad i det fri paa hotellets oeverste etage.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb