Australien 2005/2006

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
December 26th 2005
Published: December 28th 2005

Dagens skulle egentlig bruges til at aftale og booke de ture, vi ville deltage de sidste ni dage i Cairns inden hjemrejsen. Men ferien har hidtil vaeret overvaeldende paa oplevelelser, saa vi mangler egentlig blot to til tre ture i Cairns, og vi foeler alle, vi har faaet alle oensker opfyldt med de planlagte steder paa turen. I stedet for saa blot af fylde de sidste dage op med en slags gentagelser af de oplevelser, vi allerede har haft, undersoeger vi i stdet mulighederne for at tage tildligere fra Cairns og bruge et par dage f.eks. i Singapore, Bangkok eller Kuala Lumpur.
Vi tager i lufthavnen og fremrykker foerste del af hjemturen (flyet Cairns-Singapore) fra d. 4/1 2006 til 29/12 2005. Saa maa vi blot tilbringe de sidste dage i Songapore eller tage en afstikker til et andet sted. Det tager det meste af denne eftermiddag og naeste formiddag med at faa det hele til at gaa op. Resultatet bliver et fly fra Singapore til Bangkok d. 29/12, fem hele dage inkl. nytaar i Bangkok paa Grand President Hotel efterfulgt af en rejse dag med fly Bangkok-Singapore d. 4. januar.
Vores aftensmadplaner forstyrres af en maengde flyvende hunde og flotte regnbuefarvede papagoejer lige uden for vores hotelterasser.
Tiden loeber, og vi har en aftale om at tjekke det lokale "Toad Race" kl. 19.30. Tudsevaeddeloebet foregaar paa en natklub, hvor boern ikke har adgang, saa ungerne maa noejes med at kaele en af de store tudser, mens vi voksne gaar indenfor. Det bliver den best underlige aften i flere aar. Foerst optraeder en lokalt blues-band bestaaende af far og sin 16-aarige soen, som i den grad kan deres blues. Det er rigtig fedt. Efter showet gaar soennikke rundt og finder sponsorer til de 10 tudser i hvert loeb. Et tudse koster 3 A$ og skal navngives efter oenske. Vi sponsorerer hver en tudse, navngiver den og praesenteres hver isaer paa scenen, hvor den enkeltes tudse puttes i en spand.
Loebet starter ved at en tilfaeldig publikummer loefter spanden og vindertudsen er den, som foerst naar fra midten af scenen ud og roerer kanten. Kisrtens tudse vinder foerste heat, og traekkes ud backstage sammen med blandt andet Henny. Efter andet heat kommer pigerne paa scenen i udklaedning og er nu en del af showet. Det hele er meget morsomt; alle bliver svinet til paa en paen maade, men konferencien er specielt efter englaendere og japanere.
Samler bliver Kirstens tudse med andenpladsen og hun faar blandt andet en lille volleyball-pokal med inskriptionen "98/99 Summer comp". En meget underlig aften paa en meget underlig natklub er ved at vaere slut. Man skal have vaeret der for at forstaa, hvor underlig det hele var!
Aftensmaden er naesten glemt, men den indtages for en sikkerheds skyld kl. 22.30.

Tot: 0.132s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.059s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb