Cairns


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City
February 7th 2008
Published: February 19th 2008
Edit Blog Post

DSCF9563DSCF9563DSCF9563

Farväl Gbg!
Tja!

Då va man äntligen i Aussie! Chocken e enorm då man stiger av flyget. Ett fuktigare och varmare välkomnande får man nog leta efter. Nästan 40 grader är en ganska stor kontrast till det nollgradeiga Sverige jag precis lämnat bakom mig. Resan gick alldeles utmärkt, byte i London och Singapore. På flygplatsen i London hängde jag med ett par sköna grabbar från Sverige, de skulle vidare till Bangkok å resa runt lite för att sedan även de hamna i Australien... så vem vet man kanske kommer se dom igen. Efter ett par smakprovsshots av bailyes och nån pint guiness över middan på puben va vi alla glada och nöjda över att vara på resande fot och såg fram emot våra kommande äventyr.

Nästa landning va i singapore, där träffade jag ett gäng flickor från Gbg, vid fotmassagemaskinerna. Vi va allihopa på väg till samma destionation, dvs Cairns. Detta passade mig alldeles utmärkt då jag fick nån å hänga med igen (talböckerna är fortfarande inte lyssnade på). Eftersom vi va incheckade hela vägen redan i göteborg så hamnade jag jämte två trevliga engelska flickor på flyget ner till Cairns som visade sig vara mycket trevliga, Emily och Zoe.
DSCF9564DSCF9564DSCF9564

Boysen i London

Väl nere i Cairns så hakade jag på de fyra svenska tjejerna å lät de sköta allt det administrativa som att fixa ett hostel för natten. En av tjejerna hade nåt hostel hon hade fått tips på som vi till slut bestämde oss för att stanna på. På hostelet lyckades vi få så att alla kunde sova i samma dorm, detta dorm var visserligen ett ladies only dorm men ett undantag gjorde för lilla mig. Så det är jag och fyra tjejer i samma rum med rosa väggar med fjärilar på 😊

Resten av dagen spenderas mestadels i lagunen vid stranden (går ej å bada i havet pga farliga maneter). Följande dag tog jag farväl och satte mig på bussen till Airlie Beach. Mer om Arlie Beach och Whitsunday Islands kommer i nästa inlägg när jag har ork å lust, just nu e jag trött å vill sova.

Håll tillgodo med lite bilder på mig i mina bleka dagar *ler*

puss på er allihop
/G


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

DSCF9565DSCF9565
DSCF9565

Flickorna och fotmassagemaskinerna i Singapore
DSCF9568DSCF9568
DSCF9568

Jag i lagunen
DSCF9572DSCF9572
DSCF9572

Karin fular sig
DSCF9576DSCF9576
DSCF9576

Emma, jag, Johanna å Linnea i centrala Cairns
DSCF9580DSCF9580
DSCF9580

Johanna å jag
DSCF9581DSCF9581
DSCF9581

The Asylum, vårt skabbiga boende :)
DSCF9582DSCF9582
DSCF9582

Lagunen


Tot: 0.053s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb