Rannikolla sadetta, siis siirto sisamaahan

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
August 31st 2006
Published: August 31st 2006

Tanaan tuli sitten soitto etta Mt Isassa olisi duunia tarjolla. Ilmeisesti aika iso tila kyseessa, kymmenen ihmista tallahetkella hommissa. Taalta on pari tyyppia lahdossa ajamaan Darwinia kohden ja saattavat koukata Isan kautta joten voi olla etta lahden heidan kanssa, ei millaan viitsisi ottaa bussia..

Saa nahda taas mita siita tulee, paikka johon olen menossa on ainoastaan 120 km Isasta luoteeseen, eli paikallisten standardien mukaan kivenheiton paassa. Toinen tarjous oli Alice Springsin "lahelta" eli 400km paassa.. Kaupunkiin olisi kuulema paassyt n kerran neljassa viikossa ja ainut yhteys ulkomaailmaan olisi ollut puhelinkoppi..

Kayn nyt katsastamassa millainen juttu on kyseessa, olen muutenkin halunnut kayda Isassa joten silta kannalta tama kay kuin nyrkkisilmaan. Luonto siella on kuulema ainakin aivan uskomattoman kaunis. Olen tavannut joitain tyyppeja jotka on siella olleet toissa. Kaivokset kaytannossa tyollistavat koko kaupungin, ja palkat niissa on aivan alyttoman hyvia. Kertoivat etta siella on niin paljon rikollisuutta etta tuhkakupitkin on ketjuilla poydissa kiinni baareissa.. Kaivosmiehet hoipertelee iltaisin kaduilla taskut taynna rahaa ja aboriginaaleilla omat ongelmansa. Tuskin kuitenkaan kauheasti ehdin siella vierailla, toivottavasti paasen edes joskus kaymaan ja kertomaan vahan kuulumisia.

Ulkoilmahommissa maaseudulla on se hyva puoli etta villielaimia nakee uskomattomia maaria. Ne suorastaan vilistaa silmissa. Vaikka minkalaista papukaijaa, undulaattia, kotkia, haukkoja.. Valilla jostain pomppii lauma kenguruita ja kaikki lehmat lahtee nelistamaan karkuun, onpa sekin nahty kun vihainen emu lahti jahtaamaan tyokaveria joka oli hevosella liikkeella! Kaarmeita ei tahanaikaan sillaseudulla kauheasti nakynyt, vasta alkoivat herailla. Pohjoisessa saa olla varovaisempi, Brown snake liikkuu kuulema nopeammin kuin ihminen pystyy juoksemaan ja nousemaan ihmisen korkeudelle, yksi tyyppi ajoi jo Moreessa monkijalla ko kaarmetta pakoon...

Huomenna on pakko ostaa kunnon lannenhattu, tahanasti olen sinnitellyt lippalakilla mutta pohjoisessa aurinko luultavasti jo tahanaikaan lammittaa.

Yritan kirjoittaa viela Isasta jos sinne paadyn,

So long

Tot: 0.076s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb