Mari paa doegner'n


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Brisbane » Auchenflower
April 14th 2006
Published: April 14th 2006
Edit Blog Post

Ja da var man altsaa i Brisbane for fjerde gang. Av en eller annen grunn kommer jeg alltid tilbake til denne byen. Ikke for at jeg vil, men det blir bare saann. Denne gangen pga av at jeg er paa vei soerover til Sydney, og det gikk ikke direkte fly fra Airlie Beach til Sydney. Desverre hadde ikke Mari gjort forberedelsene sine skikkelig, saa da jeg kom til Brisbane glad og fornoeyd viste det seg at hver eneste hostell i hele byen var full booket. Saa naa er da klokka 3 paa natta, jeg har vaert vaaken siden kl 9 i morningen. Flyet mitt til Sydney gaar kl halv 8, altsaa om 4 timer. Saa jeg sitter da her paa en internettcafe midt paa natten aa har pent lite aa gjoere. Troett. Snork. Rundt meg sitter 20/30 asiatere, blant annet en liten pjokk som ikke kan vaere mer enn ti aar, aa spiller dataspill. Er nesten midt i selveste Chinatown.
Kan si litt om hva mer vi har gjort denne uken i Airlie Beach:
Har altsaa bodd sammen med Jay og Tom og Withney og Richard i en leilighet. Richard er vennen til Tom og Jay som kom paa besoek fra New Zealand. Han er helt vanvittig morsom, han vet det ikke selv engang😊 Paa onsdag eller noe saant laante jeg og Tom og Richard en liten katamaran for oss selv for en times tid. Med to seil, ett stort og ett lite. Uten motor eller noen ting. Men vinden tok sg opp, det var skikkelig fart til tider, og jeg ble redd, igjen😊 Tom holdt paa aa ramle av mer enn en gang. Fikk proeve aa seile selv, endelig skjoente jeg tegninga, var ikke saa vanskelig som jeg hadde trudd. Veldig digg!😊 Nydelig vaer aa allting..! Ellers har vi vaert et par turer ute paa byen igjen og spist mye god mat. Jeg har faatt meg noen matfavoritter naa: broedkskive med peanoettsmoer, pommes frits og brunsaus med ost paa toppen (det er NAM!), og honey yoghur. Dette er skikkelig feit mat, men godt ja, word! Det gaar ogsaa stadig mye i kaker og saant. Men nok om det..
Paa torsdag etter at Richard hadde dratt videre til Canada kjoerte jeg, Tom og Jay til en stoerre by to timer unna, Mackay. Der spiste vi middag foer vi dro paa kino aa saa Ice Age 2, som ja, var meget morsom!😊 Foer vi dro hjem fra Mackay dro vi innom en diger dyrebutikk. Ganske imponerende! De hadde baade hvalper (som det var synd i..😞 ), kattunger, slanger, oegler. Og sist men ikke minst: i akvariumsavdelingen fikk du kjoet alle de forskjellige fiskeartene du finner i filmen Finding Nemo, baade Nemo og Doris og hele gjengen😊 Pluss at de hadde forskjellige smaa haier og ormer og sjoeslanger man ogsaa kunne putte i akvariet sitt. Nok en gang, imponerende! Paa vei til Mackay saa jeg forresten en ihjelkjoert kenguru paa veien..den foerste kenguruen jeg har sett faktisk.

Dette har vaert en skikkelig drittdag for aa si det saann. Har ikke vaert mange av dem saa langt men oida her kom det vistnok en. Det begynte med at jeg maatte si farvel til Tom og Jay i Airlie Beach, de skulle begge begynne aa jobbe mye igjen aa jeg maatte dra. Det var KJEMPEtrist aa si farvel til dem, skikkelig bra fyrer som jeg kommer til aa savne mye..:/ Paa veien til flyplassen var det faktisk et par lyspunkter: jeg saa to nydelige kenguruer i veikanten!😊 Mine foerste levende kenguruer.
Flyturen til Brisbane var isende kald, noe galt med airconditioningen antakeligvis. Da jeg endelig kom til Brisbane fant jeg ut, etter ca 30 min at absolutt alle hosteller i byen var fullbooket for natten. Og det var etter mye ringing fra min norske mobil pga den australske var fri for batteri. Brukte mye penger paa det. Saa skulle jeg proeve aa ringe hjem for aa faa modern eller fadern til aa booke flybilletten min til Sydney. Brukte tilsammen 6 dollar paa forskjellige telefoner, ingen funket! Paa dette stadiet var jeg blitt meget frustrert, og tanken paa at jeg faktisk var noedt til aa vaere vaaken en hel natt i Brisbane gjorde ikke saken bedre. Saa fant jeg en internett"automat", saa jeg tente "Aha, la meg booke flybilletten selv". Jeg puttet paa to dollar, maskinen laaste segg etter ti sekunder, og jeg mistet pengene. SINT! Dette hoeres kanskje ut som bagateller men naar du sliten og troett og lei og trist saa virker det fort ille.
Saa fant jeg endelig en telefon som virket saa jeg kunne ringe hjem. Men da var selvfoelgelig ingen hjemme, og jeg brukte 4 nye dollar...:P
Men, fikk da tilslutt tak i fammen, og ordnet flybillett aa allting, aa naa har jeg vaert her paa internett i over fire timer:P
Var mye jeg hadde tenkt aa skrive men naa funker ikke hjernen slik som den normalt gjoer saa jeg faar unnskylde meg saa faar vi heller komme tilbake til det😊
Snakkes i Sydney!
Klem fra litt trist maji

Advertisement



14th April 2006

stakkar!
Kor trist! ska tru om du fremdeles e der? - ei skikkelig trist historie, og så står det 0 comment(s) under, huff og huff, hvis du var der kunne det i hvert fall tikke inn en støttende kommentar her! Men du har hatt kontakt med fammen, og snart e det fly og hvile og kjentfolk i Sydney. Du e god te å ordne opp! Klemma!!!!
18th April 2006

Uffda Mari. Foler med deg. Vakenatt i brisbane pa internettcafe er aldri moro! flott at du hadde det fint i airlie. Vi har edt helt supert i ergnskogen i costa rica for oyeblikket. Nar e det du reise hjem? Hils alle i sydney! Korsen gar et med veddemalet vart?

Tot: 0.066s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 51; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb