Classy Clubbing og Eddy the taxi driver

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane » Auchenflower
February 25th 2006
Published: February 25th 2006

Jah, tenkte kanskje det gjoer seg med litt kryptiske overskrifter saann bare for aa vekke interesse😉
Har hatt et ganske morsomt doegn i Brisbane so far, truffet en del sproe folk😊 Vi har ledd og tullet veldig mye saa noen gullkorn har kommet opp, men sier IKKE hvem av oss som har sagt hva!😉
- "Hvis man noen gang skal gaa for stoerrelsen saa er det naa!"
- "Naah..dette peanoettsmoeret minner meg saann om Rhys..!" (surfeinstruktoeren vaar)
- jente nr 1: "Oh Eddy (taxisjofoer som kjoerte oss hjem fra byen) you smell so good". Jente nr 2: "Is it wonderbaum?"
- "Har du bitt meg i kinnet?" "Nei." "Har Mari bitt meg i kinnet?!?" "Nei." "Ah..da maa det vaere han"
- Ved ett biljardbord: "She is the good one, I'm just her cousin."
- Etter at hun har faatt kjeft fra en politimann for aa ha gaatt paa roed mann: "oh you see I'm from Norway, we don't have red and green men there" (smile soett og uskyldig)

Jeje..Vi gikk alle fem til en plass som het Fortitude Valley paa fredags ettermiddag. Hadde hoert at det liksom var der det beste utelivet var. Stemte nok ganske bra. Tok oss
Mari og KineMari og KineMari og Kine

på den dyyre club'en:)
en stund aa finne frem, vi spurte flere folk om veien. En fyr sa at vi maatte dra paa en klubb som het Empire, den skulle vaere saa bra. Saa da vi kom fram fulgte vi desverre hans raad, aa kom til en skikkelig classy klubb, med ti dollar i cc. En liten flaske oel kostet 6 dollar, aa bartenderne saa skikkelig rart paa oss da vi ville bestille en mugge oel. Litt for classy for oss;P saa etter bare en liten runde fant vi ut at vi maatte stikke paa pub. Vi innfant oss ganske snart paa en litt mer shabby plass, perfekt for oss😊 Men ettersom vi hadde betalt hele ti dollar i inngang dro vi tilbake til Empire etter et lite vorspiel paa pubben. Musikken de spilte der var techno, med egen DJ og greier. Det var sikkert bra, om man ellers liker techno. Men det var veldig fint der, og oss norske backpackerjentene fant oss fort folk aa prate med. Skal ikke nevne navn, men en av oss ble kjent med en enorm neger som var bodybuilder og kom fra Kenya. Han var serioest enorm! Denne mannen diltet etter den stakkars jenta resten av kvelden og
Signe og MariSigne og MariSigne og Mari

fortsatt på fancy spancy club
var meget spandabel, hehe😊 En annen av oss ble kjent med en fyr fra England som derimot ikke var saa spandabel, men desto mer pratsom. Mens en tredje av oss ble plutselig helt sinnsykt godt i biljard og fikk skryt, gav guttene skikkelig konkurranse!😊
Etterhvert fant vi ogsaa dansegulvet. Jeg og Signe opplevde, som eneste jentene paa dansegulvet, at alle guttene dannet en ring rundt oss mens vi danset. Det var ganske sykt, men oppmerksomhetskaate som vi er, foerte dette til at vi til slutt tok fullstendig av paa dansegulvet, artiiig:D
I femtiden var det paa tide og dra hjem, saa vi knabbet en taxi hvor den noe gamle og sjenerte taximannen Eddy maatte taale var usjenerte tankegang og vaeremaate, hehe..festlig! Tilbake paa hostellet fant vi ut at heldigvis hadde jeg baade peannuttsmoer og broedskiver igjen, saa da ble det nattmat ogsaa foer vi fant senga😊

Idag har vi bare vandret i byen, spist mat og sett paa bylivet. Det er helt sykt mange punkere her, har aldri sett saa mange i hele mitt liv. Vi har veldig lyst aa spoerre dem hva de staar for og lignende, men har foreloepig enda ike turt aa spoerre dem, av frykt for aa faa en kniv i magen eller noe. Som sagt saa vet vi jo ikke hva de staar for, best og ikke ta sjanser.
Jeg har brukt litt for mye penger paa mat i det siste, saa jeg har besluttet aa leve et pardager paa broedskiver og peanuttsmoer. Ikke saa aller verst nei😊 MEn vi savner virkelig norsk, grovt broed her. Det groveste broedet vi finner her er saa luftig og lite mat i at vi kan knorve en broedskive sammen til en tiny liten ball:P Saa det blir som regel 4-5 skiver i gangen for aa bli mette. Ellers er maten gooood=)=)
har lagt ut masse nye bilder naa, ligger under kategorien "Engangskamera-bilder":P Ligger ogsaa et par nye bilder paa filene mine paa Blink naa. Enjoy!😊 Og hilser ekstra til Martin som har bursdag, tjoheei!😉

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0585s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb