Bowen!

Oceania » Australia » Queensland » Bowen
November 11th 2010
Published: December 3rd 2010

Eerder per toeval in Bowen beland. Probeer maar eens naar het westen te rijden om het regenwoud in het binnenland te bezoeken als daar helemaal geen weg naar toe is. Bowen is een vrij dode stad, maar kleine anekdote: Blijkbaar is de film 'Australia' met Nicole Kidman en Hugh Jackman hier opgenomen. In het dorp hebben de stukjes oud-Darwin nagemaakt, die je nog steeds kan zien. Ook leuk: op een bepaald stukje strand komen zeeschildpadden hun eieren leggen! Voor de rest is Bowen eigenlijk maar voor één reden bekend onder de backpackers: hopen werk in de fruitpluk. Maar omwille van tijdgebrek en euh… paspoortgebrek moet dit nog maar eventjes wachten. We hebben wel ons goede hart getoond: slaapzak uitgeleend aan dakloze backpackende Duitsers, die zijn nachtje onder sterren moest doorbrengen. Én 's morgens hem toch maar een plaatsje op de zetel aan de arme ondergesprinkelde en door straathondje gelebberde sukkel aangeboden.

Tot: 0.074s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb