Alicesta Darwiniin

Oceania » Australia » Northern Territory » Darwin
November 6th 2007
Published: December 12th 2007

Alice Springin jalkeen iloiten matka alkoi seuraavalla kolmipaivasella kiertomatkalla ylos pohjoisrannikolle Darwiniin. Reissuun kuului paljon bussissa istumista. Ensimmainen nahtavyys oli jalleen, yllatys yllatys, iso kivi. Devils marbels on kivirykelma, joka on muodostunut miljoonien vuosien aikana eri kivikerroksien kuluessa pois alta paalta. Ulurun jalkeen ei tosin ihan hirveesti sykayttanyt. Pysahdyttiin myos Australian UFO paakaupungissa, joka oli yhta kuin mauton huoltoasema ufosalaa taynna. Illalla saavuttiin karjatilalle, jossa oli hupaisat kalkkunat + koira, jotka seuras porukkaa joka paikkaan. Iltakavelylla nahtiin kenguruja. Seuraavana paivana pysahdyimme muutamaan pieneen paikkaan mm. Dali Waters Pubiin, jonne jokainen halukas sai jattaa muiston itsestaan. Baarin ylapuoli oli taynna rintsikoita ja pikkuhousuja! 😊 Iltapaivalla uitiin Edith fallsseilla lahteen muodostamassa altaassa, vesi oli jannan mariininsiniseen taittuvaa. Illan leiripaikka oli keskella ei mitaan pienissa verkkomajoissa. Hiki valui ja otokat surras korvissa.

Kiertomatkan ehdoton kohokohta oli viimeisen paivan ohjelmana ollut Katherine Gorge kanootittelu. Mahtavan kanjonin keskella virtaa lempea joki, jossa asustaa mm. makean veden krokotiileja!! Melottiin pareittain pitkalle kanjonia ja ihailtiin ihania maisemia (tasta ihanuudesta ei tietenkaan ole yhtaan kuvaa, kun pelattiin kameroiden kastuvan, harmi). Vahan pelotti mita pinnan alla on, mutta mun onneksi ja Jaken harmiksi ei tormatty yhteenkaan krokotiiliin.

Illalla saavuttiin kuumankosteaan Darwiniin, ja meren rannalle melkein kolmen kuukauden tauon jalkeen! Kaupunki itessaan ei ollut mitenkaan puhutteleva. Jos haluaa vetaa kannit joka ilta se kylla onnistuu, mutta muuten aika hiljasta. Vietettiin kaupungissa muutama paiva ja valissa tehtiin kolmas kiertomatka Kakadun kansallispuistoon, josta enemman seuraavassa.

Darwinista ostettiin Aboriginaalisoitin Didjeridoo. Sita soitellaan sitten illanvietoissa kunhan paastaan kotiin! 😊 Tulee olemaan hauskaa, koska ei niin onnistunut aani kuulostaa kovin paljon peratysilmalta 😊))

Tot: 0.112s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0535s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb