18 timer i Alice og lidt foreloebig opdatering


Advertisement
Published: March 3rd 2006
Edit Blog Post

Saa er 6 fantastiske dage i det roede centrum i Australien ved at vaere slut. Vores tur sluttede i gaar aftes her i Alice Springs. Os guys fra turen noed et sidste faelles maaltid paa Melanka's, som tilfaeldigt nok hver torsdag har free pasta & bolognaise. Det noed vi, altimens vi indsnusede lidt Alice stemning, god musik og mandlige (goodlooking) opvartere/tjenere i festligt togakostume, reptile-show (mrs. panic of snakes) havde saagar en slange om halsen. Uha - der flyttes graenser paa denne tur.

Jeg har netop besoegt Royal Flying Doctor Service Center her i byen. Et meget spaendende visit med film om foretagendet, museumsbesoeg og personlig rundvisning m. tid til spoergsmaal. Utroligt at vaere lige der, hvorfra jeg tidl. har set klip televisionen.
Ville ogsaa gerne have besoegt den gl. Telegraph Station samt School of The Air - men det maa blive naeste gang. Tiden flyver, og snart gaar jeg ombord i shuttlebussen. Mit fly fra Alice Sp. til Cairns letter om 2 1/2 time.

Der er utroligt meget at berette om turen fra Adelaide og hertil. Men som I nok kan laese - er det lidt huhej videre til endnu et eventyr i eventyret. Haaber at faa nogle frie timer i Cairns, hvor jeg kan indfoeje lidt "highlights" om Wilpena Pound, Parachilna, Ayers Rock, Kata Tjuja, Kings Canyon og nogle af de associationer, jeg har faaet.

Pga. sidste uges halsonde har jeg jo udskudt det sidste forloeb. Det betyder, at tiden paa The East Coast bliver noget kortere. Wild River Rafting i Cairns ligger fast (om 2 dage - cool, glaeder mig). Saa staar valget ml. Kuranda nord for Cairns m. et efter sigende fantastisk syn fra svaevebane eller en sejltur til Whitsundays med snorkeling. Vil gerne bg. dele, men i saa fald skal jeg trylle lidt med timerne.
Skal tjekke ud i Cairns den 6. marts og vaere ved Harvey Bay den 8. om morgenen, hvorfra min 4-dages tur til Fraser Island starter. Vil kontakte et af travelagency'erne i Cairns for at finde den smarteste, mest oekonomiske, oplevelsesrige og tidsbesparende maade at bevaege mig de 1600 km Down South.
Har kontaktet Thai Airs for at hoere om jeg kan forlaenge min rejse med 2 dage, saa afrejse fra Brisbane foerst sker den 15. marts. Jeg er puttet paa en venteliste - Det er OK fra Brisbane til Bangkok, men der er paa nuv. tidspunkt ikke plads paa flyet videre fra Bangkok, saa jeg krydser fingre for en opringning fra dem. Hvis det kan lade sig arrangere (nok lidt for optimistisk), lander jeg i Cph. Airport den 16.3. kl. 6.35 (i stedet for som det er nu den 14. samme tid). Det er det senest mulige afrejsetidspunkt. Jeg har nemlig et fantastisk wedding to catch den 18. - hjemme i Nordsjaelland (vores gode venner Soeren og Mia). Desuden skal Caroline paa studietur til Spanien - ogsaa m. afrejse den 18., og jeg glaeder mig vildt til at nyde 2 dage med hende, inden det er hendes tur til at suse. Og finally slutter min orlov den 20. marts.

Ser ogsaa meget frem til at kaste sig i armene paa Peter. "Skat, det er en ekstra dimension paa rejsen, at du har vaeret her ogsaa, dengang DU var ung.... (hehe). Skaegt at taenke paa, nu hvor jeg selv har tilbagelagt adskillige hundrede km paa Stuart Highway, at her har du droenet afsted paa motorcykel, dengang vejen ikke var asfalteret".
Hvad med dig Malene - er du vokset saa meget, mens jeg har vaeret vaek, at jeg nu er den mindste i familien? I saa fald maa jeg nok acceptere tingenes tilstand og til gengaeld nyde, at jeg p.t. er den rigeste paa 2006-australske-globetrotter oplevelser.
Frederik - faar du scoret nogle flere 13-taller og seje sild, eller skal jeg invitere en soed ung aboriginer-pige til en dansk sommerdate med en dejlig, handsome dreng?

Det bliver cool at se jer alle engang i fremtiden. Ogsaa loebetoeserne, som sender de dejligeste mails til mig - tak for det piger. Glaeder mig ogsaa til at udveksle sommer-/vintererfaringer med jer. Og ja, jeg kan godt komme den 22. marts - det skl bli' rigtig hygsomt. Mon ikke der bliver fest i snakkeland, endnu engang.

Loeber igen - vi "snakkes ved fra Cairns".

Cheers

Charlotte






Advertisement



Tot: 0.04s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 36; dbt: 0.0234s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 988.4kb