Het rondje compleet: in vijf maanden Australie rond

Oceania » Australia » New South Wales
July 15th 2009
Published: July 17th 2009

Townsville-Sydney

Na een aantal maanden surfonthouding voor Bas, komen de golven weer binnen als we in Noosa arriveren. Het wordt inmiddels steeds kouder en het is al snel duidelijk dat er in Australie ook een winter bestaat. Na een paar dagen fulltime strandactie nemen de golven af en rijden we richting de grens van NSW. De torenhoge flatgebouwen aan de Goldcoast hadden we snel gezien evenals de enorme hoeveelheid toeristen. De campingprijzen zijn royaal (ongeveer 40 dollar per nacht) en als we wildkamperen worden we midden in de nacht verzocht om alsnog een camping op te zoeken. De party-bestemmingen Whitsundays en Fraser Island slaan we ook over. Kortom, voor we het wisten waren we weer in de buurt van Sydney.

Tijd om weer naar een warm land te vliegen! Maar eerst nog even de bus verkopen.
Dit blijkt lastiger gezegd dan gedaan… Het koude weer in Sydney trekt weinig toeristen en de vraag naar campervans is niet echt hoog. Gelukkig kunnen we weer bij Oom Lowie en Tante Bea slapen waardoor we rustig de tijd kunnen nemen.
Als we na een paar dagen de bus voor een goede prijs kwijt kunnen rennen we direct naar het reisbureau voor een ticket naar Bali. Vanuit Bali willen we Java en misschien Kalimantan verkennen om vervolgens over land door te reizen naar Singapore. Wat de uitvoerbaarheid van dit plan is moeten we nog maar zien 😊

Tot hoors vanuit Indonesie!

Under the BridgeUnder the Bridge
Under the Bridge

Nachtelijk uitzicht onder de Harbour Bridge

Tot: 0.122s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 60; dbt: 0.0705s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb