ReissuVihko

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
February 12th 2012
Published: February 12th 2012

Keskiviikkona lähdettiin lautalla Hunters Hillistä kohti keskustaa Harbour bridgen alta oopperatalon eteen. Oopperatalo näytti hienolta auringon paistaessa. Tästä lähdettiin puistokävelylle oopperatalon viereiseen puistoon, jossa nähtiin papukaijoja ja ”lentäviä kettuja” eli tosi isoja lepakoita, hui. Välillä vähän sateli mutta ei se haitannu. Simo vieraili kirjaimellisesti kiven sisällä. Lounaalla tyydytettiin juustohimoja pizza hutissa ja käyskenneltiin pitkin keskustaa ja business districtiä. Otettiin junamatka monoraililla joka tekee lenkin keskustan ympäri noin 20 metrin korkeudella. Kyyti oli aika turistireissu mut näkymät oli ihan kivat.

Torstaina mentiin Britan saattelemana tutustuun kuuluisaan Bondi beachiin. Ihmeteltiin surffaajia ja hiekalla lenkkiänsä juoksevia. Simon surffihimot heräs aaltojen lyödessä rantaan. Tehtiin kävely pitkin rantaa muutaman niemen nokan yli ja kateltiin myytävänä olevia asuntoja tehden tulevaisuuden suunnitelmia..Koitettiin merivettä joka tuntu yllättävän kylmältä. Kotoa käsin lähettiin kaksin ajeleen vihreellä monsterilla vieraileen läheisellä ostarilla katteleen autoreissua varten mahdollisia varustehankintoja. Illalla mentiin Tommin kanssa paikalliseen muutamalle ja ihasteltiin kuutamoa terassilta.

Perjantaina oli vuorossa ajoretki maatilalle, jossa asuu Britan ja Tommin tuttavat. Heillä on paljon lääniä keskellä rauhallista maaseutua ja hevosia, ankkoja ja kanoja. Viivi laitto meidät hepojen selkään, Simo meni herrasmiesmäisellä Geoffreyllä ja Linda yliherkällä Skylla. Kun alun pelosta pääsi irti niin alko ärsyttään kun ei oikein ohjauskeppi toiminut. Hevoset aisti että meillä ei oo hajuakaan mitä me tehdään ja meni just sinne kun niitä itteensä huvitti. Viivin vieraanvaraisuus oli aikamoista, kun se lastas meidän mukaan pari telttaa, makuualustat, snorklausvälineet, räpylät ja surffilaudan. Todellista australialaista ystävällisyyttä!

Illalla oli vuorossa oikea kulttuuripläjäys kun mentiin Britan kanssa Sydneyn oopperataloon katsomaan moulin rouge-henkistä sirkustaiturointia. Tunnelma oli tosi tiivis koska yleisö oli tosi lähellä pikkuruista lavaa. Nähtiin voimamiehiä, drag queen ja nivelensä paikaltaan niksautteleva koomikko. Kaikki esitykset oli mahtavia ja mikään ei ollu täytenumero. Esitys oli nimeltään la soirée jos haluutte netistä ihmetellä.

Lauantaina mentiin hakeen Emma ja Elias lentokentältä. Eksyttiin muutamaan kertaan ja alko vähän hermot kiristyyn mut lopulta löydettiin perille. Emma ja Elias tuli Thaimaan lämmöstä ja ihmetteli Australian lämpötilaa. Takaslöytäminen oli vielä isomman mutkan takana. Tehtiin lauantaipiknikki fish and chipseillä perille päästyä. Lähettiin nelisteen kattoon lauantaimarkkinoita Paddingtoniin joka on yksi kaupunginosa Sydneyssä. Sade vähän harmitti meitä aluks mut kojuja kierrellessä aurinko alko paistaan. Myynnissä oli paikallisten ite tekemiä vaatteita, koruja, taideteoksia yms. Auringon lämmittäessä mentiin puistoileen rankan shoppailun päätteeksi ja kerrattiin menneen kuukauden tapahtumia.

Brita ja Topias lähti yökylään Viivin luokse ja me muut viisi pistettiin grilli lämpimään ja virvokkeet kylmään. Tarjolla oli kaikkia herkkuja makkarasta fetasalaattiin, njam! Tommin ohjastamana lähdettiin new towniin keskustan kautta bussilla. Paikka on suosittu illan viettoon ja liikenteessä olikin paljon väkeä. Katsastettiin useempi paikka ja otettiin yöllä taksi takasin kotiin.

Tänään sunnuntaina ollaan lähdössä meidän autoseikkailulle kohti pohjoista ja surffausrantoja. Mukana siis autollinen tavaraa ja seikkailumieltä. Takasin tullaan kahden viikon päästä, joten voi olla et ei päästä kirjotteleen kun vasta sitten ellei olla netin äärellä jossain. Takas tullessa ollaan toivottavasti surffimestareita!

Tot: 0.085s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb