Vincent vs. Blue Bottles


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
January 9th 2009
Published: March 15th 2010
Edit Blog Post

Igår och idag har spenderats ungefär likadant. Vi äter frukost på... stället-vi-fortfarande-inte-kommit-på-vad-det-heter, packar våra saker och går ner till stranden. Sen går vi och hyr en bräda och en person går ner och åker så ligger den andra och läser eller solar. Enormt skönt liv.

Jag och Pär har inget direkt tålamod med fåglar då dom är jobbiga, elaka och smutsiga. Men när vi åt på strandcaféet häromdagen så var det en enormt söt liten fågel som flög runt oss och kvittrade bedjande. Var bara tvungen att ge honom lite mat trots alla förbudsskyltar. Aldrig sett en vild fågel så tam förut.

Idag hade vi en blue bottle-incident också. Jag hade åkt klart ett pass och stod och pratade med Pär i strandkanten. Det låg en uppsköljd blue bottle ganska nära och jag småskrattade lite åt Pär när vattnet kom och sköljde den i hans riktig och han backade undan. Det skulle jag få äta upp. Sen blev den bortsköljd och vi såg den inte mer. Några minuter senare tittar
jag ner och ser att jag har den omslingrad runt ena foten. Min första reaktion är att bara sparka av den direkt men vill inte att den ska trassla in sig mer. Och den gör inte ont så säger till Pär: "Titta på min fot... en manet... hm... borde inte detta... göra väldigt ont egentligen?". Ser att en ny våg är på väg in så skakar av den lite fort. Inte. Tvärtom så har den bara trasslat in sig mer. Och nu börjar det göra ont också. Börjar hoppa runt och försöka sparka av den då den börjar göra mer och mer ont. Pär hoppar efter med min bräda som jag är knuten till. Vill inte ta loss den med fingrarna för att då kommer jag bränna dom också. Men den vill verkligen inte av. Så till slut inser jag att jag inte har något val och försöker få loss den med hjälp av handen. Men den sitter verkligen slickad runt foten i sitt slem. Hoppar runt skrattande, svärande och aj:andes. Får iaf bort den till slut men fick stora långa röda märken där den brännt mig på handen och foten som sved rätt bra en lång stund. Så nu kan jag bocka av den grejjen också. Bränd av livsfarlig blå manet (fast som egentligen är lika mesig som jag)? Checked.

Imorn ska vi hem. 17.00 går planet iofs så vi har lite tid att göra något på morgonen. Idag var sista surfningen iaf. Och den gick jättedåligt verkligen. Har fortfarande jätteproblem med min stukade hand. Sista vågen som jag satsade på var verkligen perfekt, stor, långt ute och enkel. Hade varit en perfekt Sista Våg i AustralienTM. Meeen jag failade bort den. Damnit! Måste verkligen kolla upp var och hur man kan surfa i Sverige när jag kommer hem.


- - - - - - -


Ja, detta blev sista inlägget för den här resan. Allting har verkligen fungerat jättebra, haft enorm tur med allt ifrån väder till hotell. Måste absolut åka hit igen någon gång.


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

VindVind
Vind

När det blåser mycket är det är inte lätt att ta sig ner till stranden med en stor vinduppfångare under armen!
Resultatet:Resultatet:
Resultatet:

En mycket trött Vincent!
Halvtid.Halvtid.
Halvtid.

Vid lunchtid fick vi besök av några söta hundar.
Schlurp.Schlurp.
Schlurp.

Den illvilliga maneten.


Tot: 0.045s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 19; dbt: 0.0224s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb