Rejsen herned og de første dage

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
May 6th 2008
Published: May 6th 2008

Rejsen herned

Vi lettede fra Kastrup efter morfar havde sat os af kl. 11.20. Vi fik pladser på række 44, tre ved vinduet og en i midterrækken - ikke så optimalt. Alexander sad ved vinduet, derefter mor og så Emmeline ud til gangen. Far sad på den anden side af gangen. Vi håbede at ungerne ville sove efter frokost men så heldige skulle vi ikke være. De spiste pænt, men sove det gad de ikke. Først kl. 16:30 faldt de omkuld og sov i ca 1½ time. Og så var der fart på igen.

Vi landede i Singapore efter nogle lange 12 timer og tænkte at vores trætte børn ville sove når vi satte os ned og slappede af men næh nej der skulle leges, hoppes. løbes, rutjes og alt muligt andet. Først da vi efter morgenmad nummer 2 (første morgenmad var i flyet) begyndte Alexander at klippe kaniner og faldt derefter i søvn i armene på far efter 20 sekunder. Alexanders lille lette krop gik fra at veje 14 kg til pludselig at veje 50 kr mens vi kæmpede os igennem lufthavnen i Singapore som - til dem der ikke kender den - er MEGET MEGET stor. Efter at havde stået i kø til sikkerheden i 10 min, skiftede de gate og så skulle vi lige en kilometer længere med den 50 kg tunge Alexander - han vågnede selvfølgelig da vi fandt den nye gate. To minutter senere faldt Emmeline så i søvn ... også hos far ... det var dog kun en 40 kg. sæk kartofler. I flyet faldt de begge i søvn efter vi lettede og sov stort set hele vejen. Der var vi lidt heldigere - der fik vi 4 sammenhængende sæder i midten.

Endelig ankom vi så til Sydney. Emmeline og Alexander skulle jo hjælpe med at trække egne kufferter (dvs. Alexander fandt hurtigt ud at det var hårdt så han gav den videre til mor) mens Emmeline inisisterede på at trække den HELE vejen ... det tog en evighed at komme fra gaten hen til told/paskontrol ... og derefter til Quarantine ... hvor de nuppede den remolade som vi skulle have med Peter og Mie.

De stod heldigvis klar udenfor for at hente os hvor vi kom slæbende med 4 kuffter, to børnekufferter, to rygsække, to poser og to trætte børn. Peter og Mie havde hentet autostolene så det var bare at sætte børnene ind og komme afsted til Kellyville.

Vel ankommet til 33 Skye Ct. i Kellyville, som ligger i udkanten af Sydney fik vi lidt at spise og så blev børnene smidt i seng. Forældrerne tørnede ind lidt senere - ret trætte.

Mandag - 5 maj

Dagen efter var vi hjemme og slappede af. Emmeline vågnede kl. 7:30 og lå så og puttede hos mor og far lidt. Alexander blev vækket kl. 10:00 hvorefter den stod på havregrød og frugt. Kl. 13. tog vi tvillingevognen og trillede ned til et lokalt supermarked og købte bleer og alt muligt andet. På vej tilbage faldt ungerne i søvn i vognen og sov i lidt over en time.

Ungerne blev smidt i seng ved normalt tid og faldt i søvn ret hurtigt. Men kl. 00:00 vågnede Alexander igen og var vågen i to timer ... efter en time vågnede Emmeline også - så vores håb om at de hurtigt vænnede sig til tidsforskellen varede kort.

Tirsdag - 6 maj

Vi sov indtil kl. 9:00, vækkede ungerne kl. 9:30 og spiste morgenmad og hyggede os lidt på terrassen.

Kl. 12:45 gik vi atter afsted til supermarkedet for vi havde jo ikke fået noget udelegetøj med. Mie hentede os der og kørte os hen til Koala Parken, men da vi kom derhen øsregnede det så vi droppede det og lånte en af deres biler til selv at køre lidt rundt i omegnen. Vi endte i et indkøbscenter - Carlingford Court, hvor vi så på hundehvalpe i glasbure, købte nye hatte til ungerne og spiste lidt mad. Peter og Mie mødte os efter arbejde i centeret og så trillede vi hjem igen - det var nu nemmest blot at køre efter dem frem for både at koncentrere sig om at køre den rigtige vej hjem og køre i den rigtige side!!

Om det er fordi vi har stopfodret dem med frugt ved vi ikke, men Alexander ville hverken have eftermiddagsfrokost eller aftensmad. Emmeline ville dog gerne have lidt, men de sluttede aftensmaden af med lidt yougurt. De kom i seng ved 20:00, snakkede i en halv time men nu sover de vist ... vi håber hele natten!!!

Lidt om vejret

Advaret inden vi kom, sørgede vi for at tage varmt tøj på og med. Og ganske rigtigt første nat kom vi HELT ned på 16 grader indendørs. Og så var der jo lige det der med regnen i dag ... men ellers er det skønt vejr. Australierne render rundt i langærmede bluser og tykke jakker og der er udsalg på sommer varer i butikkerne og vintervarerne (dvs. tykke huer og jakker og vanter) er kommet på hylderne. De solhatte vi havde regnet med var allevegne til ungerne har vi været i tre butikker for at finde. De synes at det er SÅ koldt her nu ... mens vi render rundt og sveder i shorts og t-shirts i de der 22-23 grader. Det koldeste er huset vi bor i, for det er ikke synderligt isoleret og det suser ind af vinduerne ... uha ...

De næste dage ...

Hvis vejret tillader det vil vi tage i Taronga Zoo og Akvariet i morgen ... dvs. Sydney Centrum ... og i dagene efter vil vi også prøve at komme ind til Sydney ... jeg skriver mere om et par dage!

7th May 2008

Jeg har skrevet bloggen ud og sendt den til jørgen, olde og maria
Hyggelig læsning. Mor starter arbejde i dag - strejken er slut - de fik ca. 50 kr mere om måneden i forhold til det de blev tilbudt - Det er sommer her - jeg går i sandaler og bare tæer, vi tager i sommerhus fredag - mandag ( pinse ) Jeg prøver at ringe igen i morgen, vi savner jer allerede - også hilsen fra klister ( jeg er nu ikke helt sikker på om han savner nogen ) Morfar

Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 28; dbt: 0.0296s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb