Sinivuorten polku ja yo

Oceania » Australia » New South Wales » Katoomba
March 31st 2008
Published: March 31st 2008

Pakkasin aamulla matkatavaraa seuraavaksi aamuksi ja lahdin junalla Katoombaan. Rinkka sai olla onneksi Sydneyn hostellissa.

Olin perilla klo 13. Taalla vuorilla on selvasti viileampaa kuin rannikkokaupungissa. Vein tavaroita hostelliin, poikkesin kahvilla ja lahdin metsakierrokselle klo 14. Kavelin yhteensa valmista maastoon tehtya polkua pitkin nelja tuntia. Vasemmalla oli pudotus kanjoniin, oikealla valilla kohoava jyrkanne. Jonkin verran riitti myos portaita ja oli lukuisia nakoalapaikkoja. Kavin paatteeksi syomassa kiinalaisessa. Kuvia tuli rapsittya.

Ihan hyvin olisin ehtinyt palata yoksi Sydneyhin, koska viimeinen juna lahtee klo 23, mutta tuli kuitenkin varattua hostelli taalta. Yolla muistinkin hyvin etta takalainen lammitys ja lammoneritys eivat ole ihan suomalaista tasoa. Illalla huoneen lampo oli 17 astetta (hyva etta kannykassa on mittari!). Huoneessa oli sahkolammitin, mutta en uskaltanut pitaa sita koko yota paalla. Siina oli vastus joka lampeni punaiseksi, eika minkaanlaista termostaattia ollut.

Lammitin huonetta aluksi ennen nukkumista. Parisankyyn oli pedattu koko sangyn peittava peite reunoista patjan alle. Kiskoin peiton irti, jotta sain kaarittya sen tiukemmin ymparilleni. Otin kaapista viela lisaviltin ja kaytin myos paivapeitetta. Olin unohtanut ottaa mukaan yovaatteita eli nukuin t-paidassa ja lyhyissa kalsareissa. Sukkien annoin olla. Nukahdin jotain klo 22. Herailin klo 1 ja 2. Valilla laitoin lammityksen paalle, valilla pois. Valvoin klo 3 - 4 ja siina yhteydessa kaarin itseni viela paremmin viltteihin. Nukuinkin sitten seitsemaan asti, eli minulta jai nakematta Merkurius. Venus ja Jupiter nakyivat viela sinisella taivaalla hieman ennen auringonnousua.

Tot: 0.075s; Tpl: 0.038s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0267s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb