Trip: Nature of the Rockies

North America » United States
August 7th 2011
Published: August 7th 2011

Verslag 3

Voordat we bij Yellowstone NP arriveerden hebben we eerst een bezoek gebracht aan het Buffalo Bill Historical Center in het stadje Cody. Je bezoekt daar in 1 gebouw eigenlijk verschillende musea, nl.: Buffalo Bill, Greater Yellowstone Natural History, Plains Indians, Western Art en Firearms. Als je ooit in Cody komt, moet je hier echt naartoe gaan. We hebben er een aantal uren rondgelopen en dat was al veel te kort.

Yellowstone NP is gigantisch groot. Gelukkig hadden we door de 3 overnachtingen (1 in West-Yellowstone , 2 in Canyon Village) genoeg tijd om veel te zien. Beren hebben we niet gezien. Wel genoeg andere dieren. Helaas hebben we die niet allemaal op de foto kunnen vastleggen. Zo moest Harm vol in de remmen voor 2 otters die de weg overstaken. Gelukkig reed hij niet hard. Helaas kun je dat niet zeggen van vele andere chauffeurs die daar rondrijden. Een groot aantal houdt zich niet aan de opgelegde max. snelheid.

Na Yellowstone NP zijn we door Grand Teton NP naar Jackson gereden. Grand Teton NP is qua bergen mooier dan Yellowstone NP. In Jackson bevinden zich vele art galeries, met de prachtigste kunstvoorwerpen (voornamelijk gericht op de western cultuur).

Vanuit Jackson zijn we doorgereisd naar Salt Lake City. De eerste dag hebben we besteed aan het bezichtigen van het centrum. De tweede dag hebben we snel wat geshopt en daarna hebben lekker geluierd aan het zwembad.

Gisteren zijn we vertrokken vanuit Salt Lake City naar Moab. Voordat we daar arriveerden hebben we Canyonlands NP bezocht. Vorig jaar hebben we dit park niet bezocht, vandaar dat het nu als eerste op het programma stond. Het is een park dat de moeite waard is om te bekijken. Zeker als je 2 dagen in Moab verblijft. Vanmorgen zijn we om 7.00 uur vertrokken om naar Arches NP te gaan. Het is in deze streek erg warm overdag. Dus een vroege start in een park is erg aan te raden. Bovendien is het tot een uur of negen nog niet erg druk.

Morgen vertrekken we naar het plaatsje Bluff. We bezoeken daar een aantal parken in de omgeving.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0302s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb