Amish

Published: July 19th 2011

Så er vi i Amish-land. Drengene er ved at være godt afslappede og har svært ved at nå op inden morgenmaden lukker på hotellet kl. 9.30. Men det giver anledning til at de får prøvet Amish-folkets dejlige mad. Ved et bageri tæt på hotellet er en rigtig Amish landsby, som hedder "Bird-in-the-Hand", og sådan har flere af landsbyerne specielle navne. Drengene fik en lækker frisklavet bagel, som vist var bedre end hotellets. Hanne ville gerne have prøvet en tur i deres hestevogne, men da der ikke var aircondition, var der ikke mange "frivillige" til at tage med. Det ser nemlig ud til, at der er ved at komme hedebølge i området, og vi så da også temperaturer på op til 35 C. Vi kørte lidt rundt i området, og så hvordan Amish befolkningen boede og hvordan børnene hjalp til med arbejdet. Vi så nu nogle køre rundt i bil, så gad vide om de er ved at gå lidt bort fra de "stolte traditioner" med ikke at bruge moderne redskaber?? Vi måtte også lige have et billede af butikken og telefonboksen, hvor Harrison Ford ringede fra i filmen "Vidnet". Her var han jo landet blandt Amish, og der er optaget scener herfra. Sidst på dagen blev vi enige om at køre ud mod vandet, da temperaturerne er ved at være høje. Godt vi har en skøn rejsevogn og hoteller med aircondition, så vi lider ikke. Så traditionen med at køre 150-200 km med aftensmad undervejs virker rigtig godt. Denne gang var det Appel Bees vi spiste på - ny afstemning siger, at det er det bedste sted! Og så vores standardhotel i provinsen Super 8 - Atlantic City. Ungerne nyder hotellerne sidst på aftenen med internettet og en film på computeren.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb