Atlantic City & Six Flags

Published: July 20th 2011

Åh, hvor er det svært at komme op. Nu begynder trætheden at melde sig efter alle indtrykkene. Atlantic City venter og det er bare rigtig varmt allerede her kl. 9.30 om morgenen. Vi er alle blevet gode til at sove længe. Dejligt med ferie. Receptionisten taler om det bliver helt op til 102 F. Vi er ikke så gode til omregningen, men vores tommelfingerregel, som siger, at 100 F svarer til 38 C tyder på hot! Atlantic City minder på hotellerne meget om Las Vegas, men vi er enige om, at det ikke kan sammenlignes. Hvis vi skal noget i denne feriestil skal det være den ægte vare. Så Las Vegas vi kommer forbi igen! Videre op imod New York, som gerne skal være turens højdepunkt. Vi overrasker ungerne med at køre forbi Six Flags (nær Trenton), som var en rigtig god forlystelsespark i Los Angeles. Men der slap ferieheldet op for den dag. Godt nok var det dyrt, men til gengæld var det dårligt. Delfinshowet var udmærket, men da vi skulle hen at prøve en rutchebane, meldte de over højtalerne, at pga uvejr lukkede de forlystelserne indtil videre. Hvor var det uvejr? Nå, der trak nogle skyer forbi og efter 1,5 timer kom det igang igen. Vi fik prøvet 2 ture på den kommende time, men den største kunne vi se på lang afstand ikke kørte ("hvorfor mon ikke?). Den store vandrutchebane, som vi kom hen til kørte heller ikke. Den så noget nedslidt ud, men ingen vi spurgte kunne forklare hvorfor. Drengene ville lige prøve en traditionel rutchebane, men da de kom frem, var de ved at teste den og kunne ikke svare på hvad der var galt, øv. Vi var ved at sige det vist ikke var vores mest heldige dag, men ville lige prøve en sidste bane. Men nej, næsten fremme i køen oplyses over højtaleren, at de lukker igen pga kommende uvejr. Hvis vi kunne se nogle skyer tidligere på dagen, kunne vi altså ikke se noget nu?! Nu gad vi ikke mere. Så er det faktisk hyggeligere i bilen, hvor vi får snakket om alt muligt, og hvor Christoffer og Nikolaj altid kommer med sjove historier. Da Nikolaj ville fortælle mig om hvordan jeg skulle holde tale om emnet fjernvarme, måtte jeg næsten holde ind til siden, fordi jeg ikke kunne holde op med at grine: -). Vi er nu tæt på New York , ved Edison, og det er ikke så nemt at finde hotel som tidligere. Men Hanne er nu danmarksmester i at finde hoteller. Sidste "overnatningshotel" inden Holiday Inn på Manhattan. Hanne har vist os svimmingpoolen på taget, så vi har noget at glæde os til. Som sidste bemærkning til vores mindre heldige dag. Maden lykkedes heller ikke. Med alle de gode madsteder, vi ellers har været på var Six Flags og den lille "italiener" i Edison ikke blandt dem. Nå, vores gode humør kan man ikke tage fra os :-)

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0554s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb