Dansker for en dag.


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
October 20th 2009
Published: October 20th 2009
Edit Blog Post

Så er der gået lidt mere end en uge siden jeg sidst skrev et indlæg. Har simpelthen bare haft sådan en travl uge og weekend :D ..
Dette indlæg bliver altså ikke langt som det plejer, for er ved at drukne i lektier!! ,, Anyway… ugens højdepunkt var helt sikker mandag, onsdag og torsdag .. Mandag og onsdag fordi jeg havde træning!! Yaaaaaaay :D … RACQUETBALL… det er en blanding af squash, tennis og ja alle mulige forskellige ketcher sports. Det er et vildt hurtigt spil, og man bevæger sig hurtigt rundt på banen, men det er simpelthen bare alt for grineren.. Mandag aften efter træning, kunne jeg simpelthen bare ikke vente til det blev onsdag .. Jeg træner 3 gange om ugen, mandag, onsdag og søndag :D … Det er simpelthen bare den fedeste sport, og det er rimelig nemt at lære.
Men ugens højdepunkt var helt sikkert torsdag… Der fik jeg faktisk lov til at være dansker for en dag.. Som jeg har skrevet tidligere er der er dansk dreng på skolen. Torsdag var jeg hjemme og besøge hans familie. Hans mor Dorte er fra Danmark.. Jeg fik lov til at snakke dansk hele dagen .. det var vildt surrealistisk men også vildt dejligt lige at få det genopfrisket. Hendes mand Greg er her fra USA. De har 4 børn .. Sebastian på 4, camilla på 8, Helena på 12 og Eli på 15. Alle børnene forstår dansk, men det er kun Eli der taler dansk. De bor i et kæmpe hus, det er helt vildt.. Det var lidt ligesom at være på et hotel, bortset fra at der kun boede en familie. Anyway.. gæt hvad jeg spiste.. Noget som jeg savner allermest!! … RUGBRØD!!! … det var simpelthen bare den rene luksus!! .. Juuuuuuum hvor var det bare godt.. Desværre havde hun ikke mere leverpostej.! .. Men så længe rugbrødet var der. Der er en kvinde der har fundet den perfekte opskrift til at bage rugbrød som så bager rugbrød til hende og så får hun leverpostej, og alle mulige andre danske ting tror det er fra Solvang i Californien, men er ikke sikker. Men bare smagen af rugbrød var simpelthen bare fantastisk :D … Det var bare en helt vildt god dag, og hele familien er bare så sød. Skal nok med dem op i deres skihytte ved Mt. Hood og stå på ski en weekend :D .. Det skal nok blive vildt sjovt :D .. Men ja det var sådan set det min uge gik med. + var i skole og lave alt for mange lektier!! … Ov, for resten har lige fået A+ i min spansk test.. Har bare straight A’s i spansk. Rimelig nice..
Lørdag var jeg ude og shoppe med pigerne fra min udvekslingsgruppe :D ,.. Vi var i Clackamas Town Center.. Det ligger i en forstad til Portland. Det tog ca. 25min med sporvognen og så var jeg der. Vi shoppede alle efter halloween kostumer. Men det er ret svært at finde et billigt kostume som ikke er ja.. for at sige det lige ud slutty! .. Men jeg fandt da noget der er okay. Jeg skal være en humlebi :D .. men vinger og horn og hele mulivitten :D .. Skal til halloween party på lørdag og så også den 31 :D .. Jeg glæder mig helt vildt. For resten havde vi også gæster hele weekenden. Nogle af Cinzia og Mark’s gode venner der bor i den østlige del af Washington :D .. Det var meget hyggeligt.
Søndag var vi ude og spise brunch på Castello’s travel café :D .. Et forholdvis dyrt sted efter min mening, men det er noget vildt godt mad. Fik omelet med hjemmebagt bagel med smørreost :D … NICE :D :D .. Bagefter tog de andre til Washington square, hvor der skulle være en udstilling af nogle kæmpe lego star wars figurer. Jeg kunne ikke tage med, for jeg var nødt til at blive hjemme og få lavet lektier inden træning. Kl.5 tog jeg så til træning, efter træning hjem og spise aftensmad og pakke taske og så ellers bare i seng. I dag har bare været en helt almindelig dag med skole, lektier og træning.. Kan slet ikke vente til det bliver onsdag og jeg skal til træning igen :D :D ..
Der kommer nogle billede en af dagene, men nu er det ved at være sent og jeg skal op og være i skole 7.15 i morgen, så nu skriver jeg altså ikke mere :D .. Have fun and enjoy :D ..


Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb