Baseball mm.

North America » United States » Ohio » Cleveland
August 26th 2008
Published: August 27th 2008

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
BaseballBaseballBaseball

Manoj, Claire, Brice og jeg venter på at komme afsted til baseballkampen

Baseball mm.

Så er det vist efterhånden tid til endnu en blog. Jeg er kommet lidt langt bagud med skriveriet, men efter denne skulle jeg kun være lidt over en uge efter det skrevne, så jeg får da halet lidt ind. Denne gang har Eivind også været med til at skrive lidt, da jeg hele weekenden har knoklet med en statistikaflevering, som jeg skal lave til den første uge, da jeg ikke var med på et statistikkursus, som de andre MBA studerende har deltaget i.
Denne 4. blog indeholder desuden den video, som jeg lovede jer sidste gang, men som var for stor til at blive uploaded. Nu har jeg optaget en ny, som er lidt kortere så det skulle virke denne gang!

Baseball og fødselsdag

Kl. 17 onsdag i forrige uge skulle vi møde i Peter B. Lewis Building for at tage til baseball kamp. Kampen stod mellem Cleveland Indians og Baltimore Orioles og startede kl. 19.05. Vi tog sammen ind til centrum af Cleveland, hvor vi havde ca. 1,5 time før kampen startede til at gå lidt rundt og shoppe, få noget at spise eller se opvarmningen. Eivind og jeg besluttede os for at købe nogle løbesko, da
Baseball gameBaseball gameBaseball game

Her er vi på vej til at se Cleveland Indians spille mod Baltimaore Oriols. På billedet er det inderen Manoj, franskmanden Brice og Sabine og Eivind
vi havde ladet vores gamle blive hjemme og derfor ikke kunne dyrke noget motion før vi havde købt nogle nye. Der var heldigvis både en Footlocker og Lady Footlocker i Tower City, som indkøbscenteret/togstationen hedder i det centrale Cleveland. Efter at jeg havde fået mine sko købte Eivind sine. Sælgeren forsøgte dog at prakke ham alt muligt på, som han afslog, men det endte med at han fik det hele med gratis i stedet.
Efter vi havde købt sko, tog vi hen i Tower Citys foodcourt, hvor vi fik os en halvfod sub fra subway med kødboller. Efter denne fantastiske middag tog vi så mod stadion, hvor vi selvfølgelig måtte efterlade vores halvdrukne vand hos sikkerhedsvagterne. Vi kom op på vores pladser hvor der allerede sad en del af vores MBA kammerater.
Baseball er ikke verdens mest ophidsende sport. Åbenbart går det mest ud på at sidde og drikke øl, spise snacks og snakke med sidemanden når man er til baseball kamp. Jeg fik snakket en del med en lokal amerikaner fra vores studie, som fik lært en hel del om Danmark og vores opfattelse af amerikanere. Kampen var ret kedelig og Cleveland endte med at tabe 2-6. Højdepunktet var

Claire og Brice
da der efter 7. inning var hotdog løb, hvor tre mænd klædt i hotdog kostumer løb halvdelen af banen rundt og løg hotdoggen vandt!
Kampen varede omkring tre timer, men vi skulle skynde os hjem, da Alina i vores hus havde fødselsdag og holdt fest derhjemme. Før kampen havde Claire købt balloner og vi brugte hjemturen til at puste dem op og tegne mærkelige ansigter på dem. Da vi ankom til festen var vi allerede et par timer forsinkede og festen var ved at gå lidt død, men vi fik alle til at live op igen og Alina fik sin fest med dans og det hele.
Alina havde lavet en fødselsdagskage bestående af en kokoscreme og saltkiks, som faktisk smagte ret godt på trods af den mærkelige blanding. Hertil blev der serveret sangria og senere gik vi over til øllene der var i huset. De personer der havde været med fra starten havde efterhånden fået en del at drikke og vores Sri Lankanske beboer havde tydeligvis fået lidt for meget, det mente han dog ikke selv og blev ved med at sige ”I’m OK!”. det endte dog med at han var ved at vælte på gulvet og så gik i
Baseball gameBaseball gameBaseball game

Manoj sammen med de to ansvarlige ledere for MBA uddannelse på universitetet
seng hvorefter Karl fandt ham liggende nøgen på gulvet og havde brækket sig ud over det hele. Vi andre festede og dansede videre og det blev en meget svedig aften (det var ret varmt!).

Cykelindkøb

Dagen efter festen havde vi aftalt med taiwaneseren Sam at vi skulle ud og spise god kinesisk mad og derefter købe nogle cykler sammen med ham og to af hans veninder. Vi skulle køre derud og det blev på mange måder en interessant tur. Sam er en kanon fin fyr som på trods af sit dårlige engelsk er meget social. Problemet er bare, at når det er ham, der kører bilen går han mere op i at snakke med os end at holde øje med hvor han kører. Dette resulterede i flere near death experiences på vejen. Maden på den kinesiske restaurant var fantastisk og ikke noget der ligner det vi har der hjemme. Meget autentisk. Efter maden skulle vi køre hen til cykelhandleren, dog var Sam ikke helt sikker på vejen hvorfor vi kom til at køre meget rundt i nogle knap så pæne områder i Cleveland. Til sidst fandt vi dog cykelhandleren. Stedet solgte mest brugte cykler og de kørte efter et

Claire med sin nye Indians Baseball kasket
meget specielt koncept. De tilbød gratis kurser i reparation af cykler og man kunne arbejde på værkstedet x antal timer om ugen for at få optjent nok til at købe en cykel. Vi valgte dog ikke at købe her og kørte videre til Target, et stort varehus der sælger alt fra undertøj til cykler. Her fandt vi to Mountainbikes, der hver kostede 90 USD og dem købte vi så. Vi cyklede hjem, men stoppede på vejen for at købe noget til aftensmad i et supermarked der hedder Wholefood. En af de fordomme man har om USA er at udvalget og kvaliteten af dagligvarer er meget dårlig, specielt når det kommer til grøntsager. Wholefood bringer denne fordom til skamme. De havde et større udvalg af grønt end noget andet supermarked i Danmark. De havde også de mærkeligste ting, som f.eks. strudse æg. Efter Sabine havde talt mig fra at lave en strudseomelet kørte vi hjem og lavede aftensmad. Resten af aftenen forløb med hygge.

BAWB og Little Italy

Fredag skulle bruges til et af de få events vi rent faktisk kunne deltage i på MBA introduktionen. Det var BAWB (Business as an Agent for World Benefit) som stod for at organisere denne event og vi var alle meget spændte. BAWB er en organisation som i samarbejde med erhverslivet prøver at etablere bæredygtighed og socialt engagement. Turen startede med et lille møde på skolen, hvor vi først skulle underskrive en formular hvori der stod, at vi havde talt med vores læge for at forsikre os at vi var i stand til at deltage i dagens aktivitet. Dette er selvfølgeligt svært at gøre når vi ikke vidste hvad vi skulle lave, men sådan er det bare i USA. Vi startede med at kører ned til Whiskey Island, som ligger ud til lake Erie. Vi havde en mand som arbejde for en eller anden lokal myndighed med i bussen. Han plaprede løs om alt muligt om Cleveland og sin egen opvækst i byen. Da vi kom til Whiskey Island skulle vi ombord på en båd, som sejlede os rundt på søen, floderne og kanalerne omkring Cleveland. Det var en god tur, den var bare lidt for lang og den samme mand plaprede løs i to timer om Clevelands historie, som er meget interessant, men det blev bare for meget på et tidspunkt. Da vi kom tilbage til Whiskey Island havde vi fået at

Brice & Claire
vide at vi skulle have en udfordring. Det lød meget spændende, men det vidste sig dog at være knap så spændende. Vi skulle samle skrald på den lokale strand og notere hvad vi fandt. Plastik, glas, metal, papir, cigaretskodder osv. Det var godt nok røvsygt. Turen sluttede af med at vi fik en øl på den lokale bar. Efter vi kom hjem igen besluttede vi, Claire, Sam og Bakeer os for at tage til Little Italy (De har nemlig et little Italy i Cleveland), da de havde en festival denne weekend (Feast of the Assumption!). Gaden var lukket for al trafik og alle restauranterne havde boder ud til gaden, så man kunne købe deres mad. Der var ekstremt mange mennesker. Maden var dog ikke noget specielt. Nok mere amerikansk italiensk mad end italiensk mad, der var blevet lagt vægt på at der skulle være masser af kød og ost i maden. Der var også spændende aktiviteter, bl.a. casino i den lokale Romersk Katolske kirke.

Cleveland Rocks!(?)

Vi havde ikke rigtig nogle planer for lørdagen, så Eivind og jeg besluttede os for at tage ind til Cleveland centrum og kigge lidt nærmere på byen. Vi tog toget ind til Tower

Mig og Eivind
City og gik ud på Clevelands Public Square. Der var nogle enkelte mennesker på pladsen, men ellers skete der ikke noget og vi prøvede derfor at gå videre. Vi så på et kort at der ikke langt der fra lå fire ”malls”, så vi tænkte at man jo altid kunne gå over og se på nogle butikker. Det viste sig dog ikke at være indkøbscentre, men bare nogle grønne områder, med lidt kunst omkring. Vi gik igennem disse tre ”malls” og fik for enden så en fin udsigt over Lake Erie, Browns Stadium, Rock and Roll Hall of Fame og Great Lakes Science Center. Vi besluttede os for at tage over og se Rock and Roll Hall of Fame, da der alligevel ikke så ud som om der skete noget som helst spændende i Cleveland.
Vi tog først forbi Great Lakes Science Center og fik noget at spise og tog så over til hall of fame. Museet er ret stort med en masse udstillede rekvisitter fra sceneshows og musikvideoer samt musikernes tøj og instrumenter. Herudover kan man lytte til en masse musik, se flere forskellige film med og om rockmusikken osv. På trods af at det måske er verdens mest

Tyskerne Andreas og Pascal. Begge er fra Frankfurt
interessant udstilling, endte vi alligevel med at bruge tre timer derinde. Især filmene kunne man bruge lang tid på. De viste bl.a. en time lang film om de folk der var blevet optaget i hall of fame og Beatles’ ”Help”.
Da vi endelig var færdige var klokken blevet omkring 19 og en fest for Harley Davidson motorcyklens jubilæum var åbenbart i gang udenfor museet, så der var bikere og motorcykler over det hele. Efter at kigget lidt på cyklerne, gik vi tilbage til Tower City, hvor vi tog toget hjem til University Circel.
Om aftenen sad vi og så OL på tv og kom af en eller anden grund til at diskutere homoseksuelle med to af inderne og pakistaneren. Mens de to indere bare mente at man skulle straffe folk som var homoseksuelle, var pakistaneren faktisk lidt mere tolerant og mente kun at det var direkte forkert når folk var homoseksuelle for sjov! De mente at mange mænd, som ikke var så heldige med det modsatte køn valgte at blive homoseksuelle for sjov, så kunne de på den måde komme tættere på pigerne. Man skal jo lære noget nyt hver dag…

Rengøring

Hver torsdag bliver der hængt en seddel

Så er kampen gået i gang
op i spisestuen med de rengøringsjob hver enkelt har over weekenden. Senest mandag skal ens job være gjort. Mit job var denne weekend at gøre mit, Tasneems og Claires badeværelse rent. Det var ulideligt varmt denne søndag og at stå og gøre rent inde i et lukket badeværelse gør det ikke koldere. Det tog mig omkring to timer og en hel masse sved at skrubbe hele badeværelset. Eivinds job var at støvsuge 2. salen og trappen mellem 2. og 1. sal, samt rengøre gelænderet og vinduerne.
Efter rengøringen var det meningen at Eivind og jeg skulle ud og løbe en tur, men det viste sig at jeg ikke kunne finde mine løbebukser, så i stedet tog vi først et bad og gik så en tur på campus. Her var der store indflytningsdag for de nye 1. års studerende, så der var små teenagere (herovre ser de altså virkelig unge ud) og deres forældre over det hele. Det var nu meget rart at der kom lidt liv, da der havde været ret dødt på campus den seneste uge.

Det var det for denne gang, så må vi se hvor lang tid der går før i hører noget igen...

Så er kampen gået i gang
BaseballBaseball
Baseball

Brice og Andreas på tilskuerrækkerne
BaseballBaseball
Baseball

Der bliver trænet i at pitche!

Inderen Manoj med sin Indians kasket. Hahaha
Baseball game

Nogle folk brugte mere tid på at posere for kameraet end at se kampen.
Baseball game

Men når man er så fotogen, så kan man jo ikke lade være
Baseball game

På vej hjem fra Baseball kampen. Samme aftenen var polakken Alinas fødselsdag og Claire havde derfor købt nogle balloner som vi blæste op på vej hjem
Alinas FødselsdagsfestAlinas Fødselsdagsfest
Alinas Fødselsdagsfest

Her er vi netop kommet hjem fra Baseball kampen og crasher festen.
Alinas FødselsdagsfestAlinas Fødselsdagsfest
Alinas Fødselsdagsfest

Så bliver der kastet håndtegn..der
Alinas fødselsdagAlinas fødselsdag
Alinas fødselsdag

Der bliver rodet med musikken mens Karan, Karl og Sam slapper lidt af i sofaen
Alinas fødselsdagAlinas fødselsdag
Alinas fødselsdag

Tasneem og Clarie sidder og snakker

Tot: 0.141s; Tpl: 0.018s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0732s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb