Friday

Published: January 7th 2007

NationalsångenNationalsångenNationalsången

Innan matchen ens börjar ställer sig alla upp, håller sig för hjärtat (eller ja), vänder sig mot flaggan och sjunger med. Utbytesstudenter fotograferar.
Först uppletning av professor, sedan registrering och uthämtning av ID kort, lunch, prat, shoppa på Target med egen eskort, full rulle full rulle full rulle....

Ja saker man kan göra en fredag när man är företagsam utbytesstudent.. Varför inte samla ihop lite tjejer och gå på basketbollmatch och se sitt hemmalag vinna? För att inte tala om att se cheerleaders för första gången och undra hur de lyckas undvika att smälla i huvudet med sina hopp och pyramider och skuttande... Sen kan man hipp som happ ta bussen in till Charlotte centrum för att råka trilla in på en (i efterhand förstått) ypperligt populär Cosmos Café (bar) för att hitta lite glada typer att umgås och skratta med.

MatchMatch
Match

Allting här är 49er (49orna) - så även vårt basketlag. Jag tror det är från väg 49 här bredvid (varför den nu är så speciell vet jag inte än). Vi är gröna/vita...
GO 49ers!!!GO 49ers!!!
GO 49ers!!!

Heja heja! Detta var någon slags vinstgest de körde med.. vet inte riktigt, betyder ju fest och så på teckenspråk.. men ok då! Jessica, jag och Rocio.
Cheers!Cheers!
Cheers!

Hejande och maskotande (Norm the Niner).. korta kjolar och guld pompoms..
Cosmos CaféCosmos Café
Cosmos Café

På Cosmos Café träffade vi tre kul typer från Ohio som varit i Charlotte lika länge (3 dagar) som vi. Jessica, jag, Helene, Tyler och Dane. (Såklart tyckte även fotografen för carolinanightlife.com att vi var kul typer och tog en bild..)
Huh?Huh?
Huh?

Rocio, jag och en Helene som glömde att Mike också var med på bild!

Tot: 0.127s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb