Montreal, Quebec, Toronto, Niagara Falls & NYC.


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
July 8th 2011
Published: July 8th 2011
Edit Blog Post

Na een nachtelijke busrit, zijn Remco en ik eindelijk aangekomen in New York. We zitten nu in de Starbucks, met Wifi, even de tijd te verdoen tot we de bagage bij ons hotel kunnen afleveren.

Waar te beginnen: 19 juni heb ik alleen vanuit New York de trein gepakt naar Montreal. De treinreis duurde 11 uur, maar was erg comfortabel. Als je de tijd hebt zeker een aanrader, het beviel mij beter dan het vliegtuig. Ik logeerde daar bij een aardige mevrouw, had een eigen slaapkamer, en at 's morgens en 's avonds bij haar. Ze kookte heeerlijk 😊. Ook veel Frans gesproken met haar. Montreal is een mooie stad, het heeft een oud en nieuw centrum, beide zijn gezellig en heel levendig. Ook kent Montreal heel veel festivals, waarvan het Jazzfestival 25 juni begon, dus dat kwam goed uit.

Van 9 tot 3 Frans praten, en daarna ging ik meestal nog even de stad in. Vrijdag was een national feestdag van Quebec, en waren er kleine shows door de stad, met veel dans en muziek. Helaas was deze dag juist regenachtig, terwijl de rest van de week schitterend weer was.

Zondag eindelijk Rem van het vliegveld gehaald 😊. Die week hebben we de berg in de stad: Mont Royal, beklommen, op het Jazzfestival meerdere concerten gezien, een hike gemaakt in een natuurpark, de eilanden in de rivier bezocht waar het F1 circuit lag en waar we opgelopen hebben. Het weer was de hele tijd top.

Toen door naar Quebec (02.07), veel kleiner, maar ook veel ouder, mooier en daardoor toeristischer. Ook daar 1 dag een hike gemaakt, naar een waterval, en de rest tijd van de tijd Quebec bekeken. Het was eigenlijk te warm, ik was regelmatig jaloers op de kinderen die door de fonteinen renden!

5 juli was een treindag naar Toronto. Toronto was veel meer stad, met hoge wolkenkrabbers. Weinig tijd, maar Toronto is minder toeristisch. De CN tower is het hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk (400 nog wat meter), dus deze hebben we ook bezocht. Verder gewinkeld: nieuw jurkje voor mij en shirts voor Rem, ook altijd leuk tijdvermaak.

Gister Niagara Falls. Hectische dag met bus vanuit Toronto, en aan het eind van de dag de bus naar Buffalo en naar New York. De Falls waren erg mooi, heel dichtbij geweest met Maid of the Mist boat tour, die je bijna onder
F1 Circuit MontrealF1 Circuit MontrealF1 Circuit Montreal

Chicane bocht
de waterval brengt.

De grens oversteken was nog even een klus door de file, en doordat Remco erg verdacht was. Ik mocht zo doorlopen op mijn studentenvisum, had de hele ESTA niet eens nodig. Remco moest wel van alles invullen (toeristenvisum), en daarom duurde dat wat langer. Uiteindelijk toch wel opgelucht dat we heelhuids de grens over waren.

Foto's zijn nog niet allemaal geupload door problemen met SD kaart, dus dat blijft even beperkt bij deze.

Liefs en tot over 12 dagen!


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



16th July 2011

Hi Aad! Woa, wat maak je toch weer veel mee hee! Ben ik alweer saai in het Neerlandse leven, ben jij nog even bergen aan het beklimmen ;). Maar goed om te lezen en ben benieuwd naar de rest van je foto's. In ieder geval ben ik wel overtuigd dat ik nog terug moet voor een tripje Canada. Oh, btw, VERGEET NIET NAAR HARRy POTTER te gaan :). Hij is top!!!! Groetjes aan Rem (moet fijn zijn hem weer naast je te hebben!) Kus Roos

Tot: 0.192s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0465s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb