Vakantie met de ouders


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Maine » Bar Harbor
June 18th 2011
Published: June 19th 2011
Edit Blog Post

Daar gaan we dan, weg van de ouders en New York, en op weg naar Montréal. De trein zit behoorlijk vol, maar het is een comfortabele trein, en met mooie uitzichten onderweg. Momenteel rijden we langs de Hudson (geloof ik), straks kruizen we door het Adirondack State Park.

Na 1 week Boston, 2 weken camper, en 1 week New York, ben ik weer alleen op stap. De laatste keer, en maar 1 weekje deze keer. Zondag de 26ste komt mijn vriendje me (éindelijk, haha) opzoeken. Dan nog 3,5 week voor ik weer met beide voetjes in Nederland landt.

Bij deze het verslag van de eerste 3 weken met mijn ouders

De eerste week Boston van 21 mei tot en met 27 mei verbleef ik met mijn ouders in een leuk appartementje in South End. Het weer was niet bijzonder mooi, de eerste dagen veel regen, maar later beter. De hele maand mei was erg regenachtig. Was ik eindelijk vrij van school liet de zon mij in de steek… Maargoed.
Ik als tourguide heb mijn ouders Boston laten zien, en daarnaast ook naar het Museum of Fine Arts geweest waar een hele mooie glastentoonstelling was (zie foto’s!). Mijn ouders maakten kennis met de Amerikaanse cultuur: slappe sloten koffie in kartonnen bekertjes, de dure Amerikaanse supermarkten, de relatief goedkope kleding- en schoenenwinkels, helaas weinig terrasjes, alle grote auto’s (je komt hier geen kleine auto’s tegen), de vele ketens: MacDonalds, KFC, Burger King, Dunkin Donuts, Starbucks, en natuurlijk, hoewel dat in Boston mee viel, de dikke Amerikanen. Het schijnt dat 1 op de 3 Amerikanen overgewicht heeft. Alles is groter en moet groter in Amerika en dat is te zien.

Eline zou donderdagavond binnenvliegen, maar door een storm boven Engeland had ze een dag vertraging. Vrijdag haalden mijn ouders de camper op, terwijl ik mijn spullen bij elkaar verzamelden en in de laatste tassen propte. Vervolgens zijn mijn ouders doorgereden naar een Wal-Mart, waar je met de camper gratis mag staan. Dit zijn hele grote supermarkten die praktisch alles verkopen. Ik heb rond 8 uur Eline opgehaald van het vliegveld, en heb zover mogelijk, een bliksemvluchtje Boston gedaan. De volgende morgen vertrokken wij met de metro richting de Wal-Mart, waar het camper avontuur begon.

Met de camper zijn we als eerste afgereisd naar Cape Cod, een schiereiland ten zuiden van Boston. De camper had de nodige mankementen (hij was van 2006), maar was wel fijn ruim. Cape Cod staat bekend om de havenplaatsen, stranden, natuur en de homo-scene. Veel excentrieke figuren konden gezien worden in Provincetown.

Hierna reden we langs de kust naar het noorden om uiteindelijk aan te komen bij Acadia National Park. Onderweg hadden we schitterende campingplaatsen met of uitzicht op zee, of aan zee. Helaas was de Atlantische Oceaan wel béhoorlijk koud. In Acadia hebben we een whale watching tocht gedaan, echt super! Veel walvissen gezien, van zó dichtbij dat het soms een beetje eng werd. Gelukkig weer veilig ter land aangekomen. Ook een hike-tocht gemaakt naar de hoogste berg in het park: Cadillac Mountain. Mooie tocht, met steile hellingen naar de top van 1570 feet (want dat klinkt veel hoger als 530 meter) met natuurlijk een schitterend uitzicht.

Vervolgens op naar de White Mountains. Pap meent dat een bepaalde band hier ooit een song over heeft gemaakt, maar helaas heeft Google geen uitsluiting kunnen geven. Tot onze ergernis waren de White Mountains de lievelingspot van de mug en van de Amerikaanse vleesetende vlieg: de Black Flie (doet denken aan de Black Death?), die je beet waarna het bloed eruit liep.
Eline en ik hebben heerlijk gezwommen in een grote beek met overal kleine watervallen, waar het water ijskoud was. Door de muggenplaag niet begonnen aan een hike. Wel woensdagmorgen vroeg nog op elandenjacht gegaan. Om kwart voor 5 stonden we volledig ingepakt buiten. Helaas hielden de elanden ook niet van muggen, en lieten ze het afweten. Bij terugkomst ontvingen we het trieste nieuws ontving dat het slecht ging met Eline’s opa. Met de vader van Eline en de verzekering een vlucht weten te boeken om 17.00 vanuit Boston, waarna we naar Boston zijn gereden om Eline op het vliegtuig te zetten. Dat soort dingen heb je helaas niet in de hand, maar gelukkig was het mogelijk om snel een vlucht te regelen.

Met nog 2 dagen te gaan zijn we langs de kust van Connecticut getrokken, waar we uiteindelijk toch nog kopje onder zijn gegaan in de Atlantische Oceaan. Iets minder koud, maar nog steeds kippenvel bezorgend.

Het verslag van New York volgt! Ik zie me nu genoodzaakt om de jengelde peuter achter me stil te krijgen…..


Liefs!!


PS 18-06-11: ik ben ondertussen aangekomen in Montreal. Logeer bij een hele aardige mevrouw, en we praten alleen maar Frans!
PS2: Foto's volgen, ik heb hier geen internet, dus zit op een andere computer.



Additional photos below
Photos: 23, Displayed: 23


Advertisement



23rd June 2011

Hee Miek! Je hebt een leuke tijd zo te lezen! Het is al weer bijna voorbij.. Voor mij ging het heel snel maar ik kan me zo voorstellen dat het voor jou ook wel lang kon duren! Maar nog even en dan zie je je vriendje ook weer! Ik wou je op komen halen met de fam. op Schiphol (ik heb geen idee of hun al plannen hebben hoor) maar ik heb die dag dat jij en Remco terug komen rijexamen! Ik begin 5 juli met een snelcursus dus voor mij ook een spannende tijd.. Ben benieuwd naar al je verhalen als je terug komt, wel gezellig als je er straks weer bent hoor! Nou geniet nog even van de tijd die je hebt en ik zie je snel! Liefs, Marloes

Tot: 0.046s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0246s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb