Ongeziene hoogte

North America » United States » New York » New York » Manhattan
July 6th 2009
Published: July 6th 2009

De Laatste volle dag New York loop ondertussen weer op zijn einde. Het was weer een bewogen dag veel gezien, veel gewandeld en nu vooral verschrikkelijk op.

Sabrina was weer vroeger wakker dan ik, ze nam nog snel even de tijd om met haar zus te bellen om dan omstreeks 9 uur te vertrekken richting the empire state building. Naast de voormalige twin towers toch wel het indrukwekkendste gebouw van heel New York.
Na even op de metro gezeten te hebben, even wandelen en tenslotte even aanschuiven, konden we onze ogen niet geloven. Het zicht dat je hebt van op de 96ste verdieping (350m hoog) van dit gigantische gebouw (381m) heb je een prachtig uitzicht over heel New York city. Er was geen gehol, iedereen kreeg rustig de tijd om te genieten van de uitzichten op de 4 windrichtingen van de stad.

Na the empire state building was het weer tijd om zuidelijk te gaan. Niet alles hadden we daar gisteren te zien gekregen, vandaar. Een bezoekje aan het stadhuis, Brooklyn Bridge (oudste brug van NY), Trinity Churche, Wall Street, American Stock Exchange en the federal reserve is kort samengevat wat we voor 15h allemaal te zien kregen. Na de laatste bezienswaardigheden in het zuiden van Manhatten viel er nog zeker één museum te bezoeken.
Dit was niet meer in het zuidelijke deel wel weer ter hoogte van Times Squarre. Het Moma ofwel museum of modern art met daarin een prachtige tentoonstelling van James Ensor viel vooral bij mij in de smaak. Het gigantische gebouw heeft de hele bovenste verdieping uitgerust met werken van de wijlen oostendenaar, zelfs de stukken die normaal in Antwerpen hangen, hangen nu in NY. Naast Ensor hangen er ook onder andere werken van Picasso en Andy Warhol.
Na het bezoekje aan het Moma zijn we snel nog even de H&M binnengesprongen. Buiten het feit dat het een indrukwekkend grote h&m is, is er dus niet veel verschil.

Afsluitend aan onze weer vermoeiende dag trokken we eerst terug naar het hotel om even later nog even te gaan relaxen in Central Park.

Morgen staat er nog een laatste bijna volle dag op het programma, toch gaan we het morgen zeer rustig houden. Een wandelingetje door central park om even de batterijen op te laden om dan 's avonds laat de bus te nemen richting Buffalo. Buffalo ligt vlakbij de Niagara Falls en van hieruit vertrekt ons avontuur met de auto.

Tot: 0.288s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.2516s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb