Jet lag

North America » United States » New York » New York » Manhattan
February 4th 2009
Published: February 5th 2009

Woensdag 4 februari 2009

Als we tegen 21.00 uur op de hotelkamer komen, neemt Lon zich voor om nog wat te bloggen. Maar het licht gaat letterlijk en figuurlijk uit. Om half 10 zakken we weg in onze royale bedden en vallen, nadat we ons verwonderd hebben over de constante ruis die door de stad lijkt te zoemen (zijn het sirenes, claxonnerende auto's, werken aan de weg, de wind of alles tezamen?), direct in slaap.

Donderdag 5 februari 2009

Lon wordt al om 5 uur 's ochtends wakker en valt niet meer in slaap. Tijd om een beetje te typen en de foto's op de laptop te zetten. Sig ligt lief en zachtjes te snurken. Om 9 uur zijn we allebei gedouched, opgetut en toe aan ontbijt. Starbucks. Op steenworp afstand van het hotel. We zijn de straat nog net overgesttoken of we zijn al verkleumd. We weten dat het 23 graden Fahrenheit is, maar hebben geen idee hoe koud dat is. Lon eet een croissantje met een grote latte, Sig en turkey sandwich met warme chocomel.

We maken het plan voor vandaag: even bloggen in de lobby van het hotel en dan shoppen. Verder zien we wel. We willen gewoon de straat ervaren. We slenteren over Fifth, pakken hier en daar een zijstraat, Rockefeller Center (waar we onze draai niet echt vinden) en lunchen in de Trump Tower in een overdaad aan goud, bruin marmer en neerkletterend water. Wat een kitsch ding die toren, wel lekkere salade.

Bij Bergdorf Goodman kijken we bij de uitverkoopjes, maar zelfs dan vinden we dat ultieme jurkje van 1489 dollar te duur, zelfs met 75% korting. Die laten we dus maar hangen.

Na een paar uur zijn we moe, hebben alleen iets bij H&M gekocht, en gaan even opwarrmen in de hotellobby. En dat is nu. Inmiddels zijn we weer lekker warm en klaar om Broadway en Times Square met eigen ogen te gaan aanschouwen. O ja, en een van de 12 Uggs stores vinden.

6th February 2009

superrrr
Wat een geweldige verhalen allemaal!! Erg leuk geschreven, dus ik smul ervan!! Enjoy the rest of your stay!! Dikke kussen

Tot: 0.052s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 43; dbt: 0.0315s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb