New York Generelt

North America » United States » New York » New York » Manhattan
July 17th 2008
Published: July 17th 2008

Vi havde generelt en rigtig fed tur til New York, og byen kan varmt anbefales til alle andre. Det var dog en emget intens oplevelse, som tager kraefterne fra en og den kan virke meget overvaeldende, men paa en god maade.

Vi fik set alt hvad vi gerne ville se, hvor frihedsgudinden og udsigten fra empire state og fra toppen af Rockefeller centret isaer var store oplevelser, som vi nok skal fortaelle om, naar vi kommer hjem igen.

Vi tog endda to ture i biografen herovre. Selvom det lyder lidt dumt at tage helt til USA for at se film, saa kan det jo ikke benaegtes, at USA og film haenger uloeseligt sammen. Vi var derfor inde og se baade Hancock og Hellboy II. Bio i USA er lidt af en oplevelse, da man ikke reserverer pladser! Det gaelder derfor om at komme foerst, for at faa gode pladser. Underligt og dumt system, faktisk!

Vi ville gerne have set en broadway-show, men fik ingen billetter...det var da ogsaa meget dyrt!

En af de fede ting ved NY er, at det er saa fantastisk nemt at finde rundt i byen. Streets gaar oest vest, avenues nord og syd. Saa er gaderne ellers bare numereret. Vi farede slet ikke vildt, naar bare Dennis styrede kortet. Lone vendte dog ALT paa hovedet, og hendes legendariske (efter hendes eget udsagn) stedfinder-gen, virkede aabenbart ikke paa denne side af atlanten (saa det bliver da spaendende at koere ned igennem USA!!!)

Tot: 0.141s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb