Regn i New York

North America » United States » New York » New York » Manhattan
May 10th 2008
Published: May 10th 2008

Morgan og migMorgan og migMorgan og mig

Gamle minder udveksledes, da Morgan og jeg stødte ind i hinanden på Md. Tussauds
I dag regnede det! Vi har tilbragt morgenen i poolen og på løbebåndet, og Mette har afsluttet sin anden læste bog!!! Julie og Sigbjørn trodsede vejret og drog mod storbyen for fjerde gang i denne uge. Der er bare noget, der drager. Den vilde stemning, der skifter efter hvilket område af byen, du befinder dig i, farverne og larmen - duftende ikke mindst; der laves jo mad på hvert eneste gadehjørne, og hele verdens menukort synes at være repræsenteret. Måske er det subway'en, der afslører en anden side af storbylivet. Hernede skal man ikke præstere så meget, som oppe på Times Square; folk sover og snakker (som regel højt), man lytter til iPods og læser bøger på de underligste steder. Man er vant til køerne og transporttiden og ønsker at få det bedste ud af den, fornemmer man. De fleste sprog er repræsenteret i subway'en, og vi 'blender bare ind' med vores tydelige turistsymboler og gentagne dumme spørgsmål som oftest besvares med stor imødekommenhed og venlighed.

Julie spurgte mig på turen, om jeg tænker meget på skolen. "Næ, det gør jeg egentlig ikke!" hvortil hun svarede:"Du har jo også gode folk til at styre tingene - øh, må Jørgen også smide elever hjem, hvis de laver ballade?!"

På Times Square - altså New Yorks centrum, hvis man må sige sådan, fik vi igen de overvældende lysreklamer ud over os, og det kan ikke andet end fascinere. Jeg kan godt komme op med en længere smøre om deres vulgaritet og plathed, men jeg må også indrømme, at de er superflotte og imponerende. Det er bestemt noget andet end neon-anden, der uophørligt lægger æg over Peblingesøerne i København.

Det var også her vi så den kendte "Hard Rock Cafe"s flotte facade og ikke mindst "Bubba Gump Schrimp Co." restauranten med masser af citater fra filmen "Forrest Gump" trykt på trøjer, hatte og skilte. Og der er bare mange gode af slagsen. Den fedeste var nok: "Run, Forrest! Run!" Eller "My mamma said I'm ok!" eller noget i den retning.

Det kedelige vejr gjorde ikke oplevelsen af Brooklyn Bridge ringere. Jeg mener, vi har jo aldrig set den i solskin. Selve broen var en smuk byggesag med over hundrede år på bagen, hvilket er meget herovre, men det var udsigten over East River, Manhattan til den ene side og Brooklyn til den anden samt Manhattan Bridge bestemt også. Lige på
Kejserens nye klæderKejserens nye klæderKejserens nye klæder

George Bush som påklædningsdukke
den anden side møder vi "Vagttårnet" - Jehovas Vidners hovedkvarter, hvor alt hvad man mener god læring er, dikteres fra. Og det er temmelig stort. Inden vi tog hjem oplevede vi lige stemningen på "Lucille's", altså BB Kings totalt over kodylt fede restaurant og high class bluesbar, hvor ingen ringere en Vonda Shephard (hende fra Ally McBeal) skulle spille. Vi nåede at se opvarmningsbandet inden vi måtte videre ud i regnen :0(
For fuldstændighedens skyld, så skuffedes vi en del, da vi vi kom til et lukket Naturhistorisk Museum - det der med dinosauerne, blåhvalskellettet og så videre - her havde man åbenbaret ikke nærlæst vores udaterede guidebog fra Odder Bibliotek, hvor lukketiden først skulle være 20.45. På den anden side så støtter det ikke guidebogens troværdighed, at reklamere med udsigten fra World Trade Center og ikke med et ord nævne Ground Zero! "Kom igen! Politikens Guidebog fra 1991"

Nå, det var vist nok for nu. I morgen skal vi afsted med motorhome og første stop bliver vist Atalntic City eller der omkring, godt 1,5 times kørsel herfra. Jeg har fået opdateret min GPS, så det bliver spændende at prøve. Vi glæder os alle til at prøve denne ferieform af også og siger varmt farvel til New York og forhåbentlig på gensyn!!

Blue Note Blue Note

Hej venner Håber at I nyder hinanden. Det lyder som om I trives :-) KH Leif
11th May 2008

Hils ham Morgan
- han er sej!

Tot: 0.068s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb