Pusta hrusta na jugu - Mardi Gras


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Louisiana » New Orleans
February 15th 2015
Published: February 15th 2015
Edit Blog Post

Happy Mardi Graaaaaaaaas, pa še pusta hrusta zraven.

Sem skočila na največji karneval v Ameriki, v New Orleans. Moja karnevalska duša je bila skeptična, ker prihajam iz Notranjske in najboljšega karnevala na svetu (z vsem spoštovanjem do Ptuja) in sem vedela, da bo manjkala čarovnica Mati Uršula. Vseeno, sem morala povohljat, kako to počnejo tu.

Šla sem na pred Mardi Gras, ker ta glavno se začne danes in je že toliko ljudi, da tudi moji kolegi, domačini, ponavadi pobegnejo iz mesta. Mardi Gras je francoska beseda za debeli torek in je neka mešanica vseh karnevalov. Vsak dan so povorke, na različno temo in fora je, da se postaviš čim bližje, da uloviš vse možne ogrlice in skačeš kot nor. Celo mesto diha za ta karneval, šole zaprte 10 dni, vse hiše so okrašene, dosti bolj kot za Božič in vse je v rumeni, vijolični in zeleni barvi. Rumena je pomeni moč, vijolična pravico in zelena upanje, čeprav, mislim, da je to vseeno, ker se že meša z vsemi ostalimi barvami.

V tem tednu pred glavno norijo, so povorke malo manjše in zelo priljubljene med domačini. Če imaš srečo v sredo ujameš torbico, v četrtek, ko je ženski karneval pa čevelj. Nič posebnega, ampak ti čevlji ali torbice so ročno okrašeni in zelo malo primerkov čaka na prazne roke in nekateri so pravi zbiratelji vsakoletnih posebnih darilc. Kako pa postaneš del tega karnevala??? Čakalna lista je 1-2 leti, plačati moraš približno 400$, da postaneš del ekipe in potem celo leto kupuješ te plastične ogrlice, plišaste igrače, kozarce, frizbije,... vse možne stvari, ki jih potem mečeš iz voza. Oseba, ki je v karnevalu zapravi približno 2000$, da lahko potem vse zmeče med ljudi. Res najboljši način, kako se znebit denarja. Nekateri so na tovornjakih, ostali, orkestri, plesne skupine, mažoretke,..pa hodijo in to 8 milj (12km!!)

Jaz sem bila navdušena in sem lovila vse kar je letelo in navdušenje je trajalo do konca povorke. Naslednji dan smo ponovili vajo in tako naprej, vse nabrano (za dve kartonasti škatli) sem pustila pri kolegu seveda, ki mi je rekel, da gre po karnevalu vse v smeti. Ko sem vprašala, če vso to plastiko reciklirajo in kaj naredijo, je bil odgovor: You are so European!!! (Si pa res iz Evrope). No pa sem dobila odgovor in veselo kričala Happy Mardi Graaaaas.

Na splošno se ljudje ne oblečejo kostumov, samo čakajo na ogrlice. In ko se začne pravi Mardi Gras, ljudje pridejo že dan prej, postavijo šotore ob cesti, kampirajo celo noč (ni bilo ravno toplo!), da so potem lahko v prvi vrsti. Ko rečem kampirajo, je to resno, prinesejo hladilne torbe, žar, mize, stole, prikolice,..k na morju in to samo za en dan. Razumem, karneval je resno smešna stvar.

Veliko krofov želim!!! (tukaj se je King cake)


Additional photos below
Photos: 20, Displayed: 20


Advertisement



Tot: 0.037s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 18; dbt: 0.0137s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb