Sideways

Published: April 29th 2006

Dejlig StrandDejlig StrandDejlig Strand

Vejret er ikke utroligt, men skidt være med det. East Beach, Santa Barbara
Så er vi taget væk fra stobyens stress og jag! Okay - ikke fordi vi så så meget til det, men på turen til Malibu kørte vi alligevel 2 timer for at komme igennem L.A. Stor by!
USA's næststørste by gjorde vi på én dag. Imponerende ikke? Vi havde i går en tur til Hollywood. Fra Malibu kørte vi igennem Bel Air, Beverly Hills og efter en lang køreur på Sunset Boulevard forbi palæer bag høje hække og mure (ikke meget at se :-), kom vi til Hollywood Boulevard. Efter at have læst og set en masse er det egentlig med blandede følelser at opleve dette lettere lurvede kvarter med stjernebestrøede fortove. Dvs. det var måske mest den "ældre" del af selskabet , der ikke var så imponerede, hvorimod pigerne kunne bruge mange timer på at finde de kendte navne i fortovsstjernerne, og Sebastian jo også synes at et håndtryk fra selveste Batman var ganske brugbart. For at fuldende kendis-effekten kørte vi lige et par ture op og ned af Rodeo Drive. Vi fik et glimt af en "Pretty Woman-location", men desværre ingen "live" berømtheder. Til gengæld var der nok en og anden af de Gucci-shoppende milliardøser der fik sig en
California styleCalifornia styleCalifornia style

Beach Bums, Surfer dudes - her er én måde at være godt kørende på (Santa Barbara)
overraskelse over at se "Rent-an-RV '1-800-RVRENT' Cruise America"-reklamekassen (kan I huske hvordan vores rullende hjem ser ud?) komme trillende ned af verdens dyreste shoppinggade, med en chauffør der var meget påpasselig med ikke at ridse lakken på Rolls Roycerne.

I dag er vi så kørt videre til Santa Barbara. Det vil sige, vi er kommet lidt længere men havde en fin dag i S.B. som vistnok har USA's største koncentration af rige mennesker. Det kan jo egentlig være ligegyldigt - men her, som alle andre steder, betyder det selvfølgelig, at der er meget rent og pænt, og at stedet rummer en vis charme. Byen er virkelig flot. Trods knap 100.00 indbyggere er der ingen højhuse (ja ikke mange bygninger over 2 etager), og det hele holdt i en flot spansk stil. Det er ikke helt ulig Santa Fe som vi tidligere besøgte. Vi brugte en masse tid på stranden (et par kilometer hvid sandstrand). Ikke mindst Sebastian nød at bygge sandslotte og lege tagfat med bølgerne.

Efter at have set lidt mere til byen kørte vi til Buellton. Det siger sikkert ikke mange noget som helst, men hvis nu jeg fortæller, at Solvang er nærmeste naboby, og at filmen "Sideways" tager sit udgangspunkt i byen, så er der sikkert nogen der har en ide. Ganske rigtigt - vi er nu kommet ind i noget af Californiens bedste vinland! Endnu har vi ikke åbnet en flaske Pinot Noir, men mon ikke der bliver en lejlighed til det.

Forinden skal vi dog i morgen tilbage til Santa Barbara. Vi satser på at komme ud på et lille Whale-watch cruise. Langs Californiens kyst trækker enorme mængder hvaler forbi, og det siges, at der er gode muligheder for at se såvel Gråhvaler, Pukkelhvaler, Spækhuggere og måske endda Blåhvaler, foruden delfiner, søløver og søelefanter. Nu må vi se - I får nærmere bulletiner, så snart vi kan komme afsted med det igen.

Tot: 0.151s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0479s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb