Kaunis ja kamala Kalifornia

Kodak TheaterKodak TheaterKodak Theater

Oscar-gaalan päämaja

Huaaa!!

Kalifornia on jännä paikka! Ei sillä, että olisin tutustunut siihen mitenkään kattavasti, mutta LA:n ja San Franciscon nähtyäni voin sanoa, että jälkimmäiseen haluan joskus palata takaisin, ensimmäiseen tuskin koskaan.

Los Angeles oli teennäinen ja suorastaan ankea kaikesta glitteristään huolimatta. Vietin kolme päivää Hollywoodissa ja sen ympäristössä ihmetellen ison maailman menoa: istuin talk-shown katsomossa (eturivissä vieläpä, koska olin vaivautunut pukeutumaan sievästi ja koska olin kerrankin onnekas) ja näin Kevin Baconin ja Dame Ednan livenä, seisoin Fred Astairen jalanjäljissä ja kättelin Yodaa. Sitten lensin san Franciscoon ja huokaisin helpotuksesta 😊

San Francisco on upea! Upea ja mäkinen. Pari päivää sitten kävin kurkkaamassa, miltä Alcatrazissa näyttää, ja se olikin tosi kiinnostava paikka. Eilen vuokrasin polkupyörän ja ajelin sillä Golden Gate -sillan yli ja takaisin. Tein myös retken Golden Gate -puistoon samaisella pyörällä ja katsastin kaupungin eri seutuja aikalailla mututuntumalla. Tämä ei suinkaan tarkoita, että olisin eksynyt. Olin vain hetkellisesti poissa kartalta. Onnistuin polttamaan nenän ja molemmat käsivarret, ja nyt odottelen että lakkaavat helottamasta. Illalla pystyin tuskin kävelemään, sen verran oli reidet hapoilla noiden samperin mäkien jäljiltä! Silti, oli loistava päivä.

Sormi, jonka teloin Aucklandissa, on parantunut hienosti. Samoin Moorealla kiveen iskemäni varvas... 😊

Kaksi viikkoa jäljellä 😊

Toiset elättävät itsensä näinToiset elättävät itsensä näin
Toiset elättävät itsensä näin

Hollywood Blvd on pullollaan imitaattoreita, joita saa kuvata, jos maksaa. En maksanut, kuvasin penskaa :)
Hollywood-kylttiHollywood-kyltti
Hollywood-kyltti

...,jonka voi juuri ja juuri erottaa horisontissa.
Sama siltaSama silta
Sama silta

On se hieno. Otin varmaan sata kuvaa siitä :)

Tot: 0.117s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 54; dbt: 0.0703s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb