USA

Published: March 3rd 2007

en liten oppoverbakke!!
Hei alle sammen der hjemme. Naa er det lenge siden vi har skrevet her, men det er ikke vaar skyld. For i USA har de fleste PC hjemme og det er jammen ikke lett og finne en skikkelig PC.

Vi startet i San Fransisco med ett ganske saa kraftig regnver, men det ga seg fort. Vi bodde paa ett greit hotell, eneste ulempen var stroket det laa i. San Fransiscos oppsamlingsgate for RARE mennesker.
San Fransisco er en kjempe fin by og vi fant paa masse morsomt aa gjore. Den storste opplevelsen var Alcatraz, her fikk vi en god oppfattning av hvordan det var aa vere fange. Ikke bare saa vi bilder av fangene, en av fangene var faktisk der i levende live (og han var ekkel ass).

San Fransisco er som kjent bare oppover og nedover bakker saa det var ganske godt aa ha kabeltrikkene som forte oss dit vi skulle. Hvis dere noen gang skulle ha funnet paa aa reise til San Fransisco saa anbefaler vi aa ta en spasertur langs Fishermans Warf. Her er det livatt, med baade gatemusikanter og sjolover.
Vi tilbrakte mange timer inne paa ett kjopesenter som er ca: 4 ganger storre enn

kjopesenteret
oslo city, hver gang vi kom fant vi en ny spennede butikk og mange nye ting aa prove ut. Ikke det at vi kjopte noe, men det var mange massasjestoler og lignene som maatte proves ut. hehe

9 dager i San Fransisco er mer enn nok, nesten litt for mye. da var det jo deilig aa sette seg paa toget til LA. Togturen varte jo bare i 13 timer, takk gud for de gode setene og at det var ett to etasjes tog.

De to forste dagene bodde vi paa ett fryktelig ekkelt hostel. det eneste bra med det var at det laa midt i hollywood og vaar nermeste nabo var Oskarsutdelingen 2007. vi kunne se ned paa den rod loperen. (Ikke at vi gadd a bo der da showet var). Vi flyttet til ett annet hostel som var mye bedre og der motte vi Mitzi vaar nye venn fra GAP- turen. Snill som hun var kjorte hun oss rundt og viste oss mange steder aa spise. Vi rakk nesten ikke aa bli sultene engang. (Dere vil kanskje ikke tro det men Anette har gaatt opp 5 kilo. og det paa bare 4 uker) HUFF!!!
Mitzi viste oss

kjopesenteret
Huntington Beach ogsaa kalt surfcity USA. Vi dro til Santa Monica Beach, disneyland og universal studios. Vi koste oss masse sammen med Mitzi. Hadde det ikke vert for henne hadde vi aldri funnet de gode spisestedene som laa laaaangt unna Hostelet vaart. Vi spiste verdens beste dessert --> Pizocki, det var nybakt cokki med iskrem.

Vi saa virkelig frem til aa fortsette turen vaar til Fiji. Det var ganske trist aa forlate Mizi, men hun kommer kanskje til Norge om ikke saa alt for lenge. En ny flytur var i vente. Kun 11 timer! Vi dro fra LA torsdag 01.03.07 og landet paa Fiji Lordag 03.03.07, saa hvor ble det av Fredagen 02.03.07????????

Vi skal legge inn bilder saa fort vi faar sjansen, veit det er det som er morsomst, men det kommer.

Savner ALLE sammen der hjemme. Hold ut snoen og kulda, snart kommer vi med varmen😊 hehe

Denna passa perfekt!
San Fransisco

En av flere hundre syngende sjolover.

kabeltrikken

Cecilie paa kabeltrikken!!
San Fransisco

Alcatraz!! det beromte fengselet.

Alcatraz!!
San Fransisco

Cecilie bak laas og slaa
San Fransisco

En gammel fange som har vert bak laas og slaa. Her paa Alcatraz.

100% NATURLIG

100% NATURLIG
San Fransisco

Er vi ikke pene selv om det er det indre som teller. Eller hva?
San Fransisco

Hmmm 3 paa tur? Og hvor har det blitt av resten av cecilie????
San Fransisco

Verdens mest svingete vei.
San Fransisco

Ikke saa lett aa ta bilde, men jeg fikk med begge:)

Kvelds sola.
LALA
LA

Her er limosinen vaar, som plutselig plukket oss opp!
LALA
LA

Nei det er ikke London, det er paa Rodeo Drive.

3rd March 2007

Venter på bilder
Hei morsomt å lese om hva dere har gjort. gleder meg til å se bildene. Beate
4th March 2007

Jeg venter også på bilder :)
Hei dere to. Artig å lese. Det får en til å glede seg ennå mer til bildene. Tusen takk for det kule Froske-kortet fra Costa Rica. Litt kult at frimerket matcha kortet. Tenk at dere er i morgen og vi er i går for dere - stilig! Ha det knall på Fiji. Hilsen Wenche
5th March 2007

Huh?
I don't understand! It's all in Norwegian!!! I had a great time with you girls and I'm so sad that you live far from me. But, I will come visit you in Norway and we will go snowboarding. My sister says she wants to come too. She snowboards all the time here in California and in Canada. I hope you are enjoying Fiji and that it is sunny there. Take care and be safe!
7th March 2007

Fryser dere?
Det ser ikke så varmt ut. Dere går jo rundt med masse klær. ( ikke misunnelig lizm )
12th March 2007

Hilsen fra Garmo
Morsomt å lese om dere, ha fortsatt en god tur. Take care. Marit og Egil

Tot: 0.087s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0434s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb