Lauantai San Franciscossa

Published: August 28th 2017

Keitin huoneessa aamukahvin. Sen kanssa banaani ja keksejä.

Olin ostanut edellispäivänä kolmeksi päiväksi lipun San Franciscon joukkoliikenteeseen. Siinä riittääkin eri kuljetusmuotoja. Ensinnäkin on tavallisia busseja ja niiden lisäksi johdinautoja eli rollikoita. Raideliikenteen puolella löytyy vanhimpana muotona cabel car eli kaapeliraitiovaunu. Niitä on keskustassa kolmella mäkisellä linjalla. Vanhanmallisia raitiovaunuja kulkee linjalla E (rannalla) ja F (rannalta pääkatua pitkin Castroon). Uusimmat raitiovaunut kulkevat keskustassa metrotunnelissa ja jatkavat sitten kauempana raitiovaunuina kaduilla.

Suurin osa raitioliikenteestä oli korvattu busseilla, koska kaupungissa oli joitakin mielenosoituksia. Ajoin bussilla F-linjalla ensin pohjoiseen satamaan ja sitten takaisin toiseen päähän Castroon. Loppumatka piti ajaa metrolla. Castrossa söin lounaan, otin 2 dollarin oluen ja kävelin Doloresin puistoon. Sieltä kotiin J-linjalla, joka kulki aluksi ratikkana kadulla ja loppumatkan tunnelissa. Lämmintä oli 24 astetta. Aurinko paistoi. Kävin kylässä 3 kilometrin päässä Lower Pacific Heightsissa. Liikuin bussilla. Illalla kävin vielä kiertämässä Castron baareja. Takaisin hotellille bussilla klo 1.

Seattlessa joka baariin kysyttiin illalla passia. Niin kysytään täälläkin joihinkin, mutta ei onneksi kaikkiin. Minua ei yhtään huvita kuljettaa passia mukana, kun liikun yksin illalla, vaan säilytän sitä hotellissa kassakaapissa.

Tot: 0.234s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 41; dbt: 0.1046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb