Första veckan har gått


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California » Palo Alto
June 15th 2006
Published: June 19th 2006
Edit Blog Post

GrönlandGrönlandGrönland

Vi flög över grönland såklart. Det tyckte jag var stort.
En dryg vecka har gått här i Palo Alto, och jag har som vanligt inte infriat mina egna förväntningar på hur bra jag skall höra av mig. Ledsen för det. En snabb recap för att sammanfatta läget:

- Henrik, Emil och jag bor på ett motel längs den stora huvudvägen i dalen, väldigt centralt. Motellet är fruktansvärt billigt, och en intressant kulturstudie i det som kallas white trash.

- Om en vecka flyttar vi till huset som vi skall hyra. På tisdag skall vi dit eftersom vi är bjudna på middag av våra hyresvärd Kurt, en österrikisk äldre man som arbetar som professor i ekonomisk filosofi på Stanford.

- Under de två helger som varit har vi tagit det ganska lugnt. Långpromenad för att få en flavor av San Fransisco förra helgen, cruise rakt västerut över bergen till Stilla havet och highway 1 ned till beachmeckat Santa Cruz den här helgen. Fotbolls-VM sätter sin prägel på helgmorgnarna.

- Den första veckan på PARC har gått åt till navelskåderi. De har varit sämst förberedda och inte kunnat ge några besked ang. vad vi skall jobba med. I fredags fick vi dock våra projekt, Emil och jag.

-
Mayflower motel - 1Mayflower motel - 1Mayflower motel - 1

Tycker jag lyckades fånga den öde, nedslitna känslan som vårt motell inger ganska bra i den här bilden.
Martin, tidigare CIP-student som jobbar här sedan ett år tillbaka, är jäkligt trevlig. Skarp, lugn, sympatisk. Han har någon slags kluven roll som utvärderare/kompis till oss här på PARC.

Ok... det räcker så. Skickar med lite bilder från första veckan.




Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement

Mayflower motel 2Mayflower motel 2
Mayflower motel 2

Här står jag framför vår länga av motellet. Vi har det överlägset bästa rummet, en trepersoners-lägenhet längst in på gården. Vår hyrda PT Cruiser i bakgrunden, en bil att älska eller hata. Juryn sammanträder fortfarande i frågan.
Promenad i SF - 1Promenad i SF - 1
Promenad i SF - 1

San Fransisco verkar vara en intressant stad på många sätt. Det är dock betydligt mer slitet än vad jag föreställt mig. Att gatorna lutar på ordentligt är dock ingen bluff.
Promenad i SF - 2Promenad i SF - 2
Promenad i SF - 2

Emil och utsikt från Nob Hill i SF. I förlängningen ligger Alcatraz. Vädret den här lördagen var 27 grader och strålande sol i Palo Alto, 16 grader och moln i San Fransisco. Så är det ofta, berättar locals för mig.
Promenad på Stanford - 1Promenad på Stanford - 1
Promenad på Stanford - 1

På söndagen första helgen gick vi en promenad på Stanford campus. Det är helt enormt, som ett stort friluftsområde. De har eget sjukhus, hästar och allt möjligt. Här är en bild på det kända Hoover tower.


Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb