Hieperdepiep,Sanne is veertien!!!

North America » United States » California » Moss Landing
August 19th 2014
Published: August 19th 2014

vandaag is Sanne jarig, weer een verjaardag die ze in het buitenland viert, daar is ze niet altijd blij mee. hoewel ik haar op. Corfu niet heb hOren klagen toen we daar met haar eerste verjaardag waren. Het is nu avond, we zitten op een campground (lees parkeerplek met hookups) waar we veel te veel geld voor betalen. het internet hier is zo slecht en zo traag dat het echt moeilijk is om plekken te vinden en te boeken online. En dat is toch de grap van een camper, op het laatst besluiten waar je heen gaat. Nou dat werkt dus niet, in het donker zijn alle borden onleesbaar, er is bijna geen straatverlichting dus de kans dat je ergens bij een mac op de parkeerplaats eindigt wordt groter naarmate het later op de avond wordt. We zijn vanmorgen wakker geworden in het statepark van San Simeon. sanne is wakker geworden in een versierde camper (dank aan victoria)en een bed vol ballonnen. We zijn naar het dorp gereden en hebben daar een heerlijk broodje gegeten als ontbijt, en natuurlijk oma gebeld. Toen was het plan een korte rit te maken, ergens te zwemmen, shoppen,leuke dingen te doen, satrbucks te drinken etc. Maar highway 1 is een lange, mooie maar lange kustweg met links de zee (prachtige rotsachtige kust) en rechts duinen en wolken. verder niets.... Geen gezellige stopplekken etc. wel bij ragged point eruit geweest en even op het terras gezeten. toen weer door op weg naar....een wonder??? We zijn verrast door walvissen, aan de linkerkant dus. meteen gestopt en ademloos toegekeken, er waren er zeker zes. Wat een cadeautje, de kids waren niet zo onder de indruk, wat me dan weer erg verbaasd. frits en ik konden er geen genoeg van krijgen en onder flinke druk van onze schatjes zijn we uiteindelijk doorgereden naar Carmel.

Carmel is een mooi dorp vol mensen met teveel geld en dus alleen shoppen voor de rijken zeg maar. Wat een teleurstelling. Wel twee mooie truien voor Sanne en Kaien gekocht, tja anders is het toch zo voor niets allemaal he? Nergens wifi dus nergens iets te boeken, uiteindelijk weer geparkeerd bijeen macdonalds en via de wifi een campground gevonden. voor we daarheen zijn gegaan hebben we nog even geshopt. tenminste Sanne heeft geshopt, een leuk shirtje en haarelastiekjes die zo miraculeus iedere keer met vijftallen tegelijk van de camperbodem verdwijnen...

Ik ben moe en ga slapen, de rest is al in dromenland. Frits heeft een nachtemerrie waarin hij roept 'move that bus' .see ya later

19th August 2014

Gefeliciteerd!
Hee Sanne, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.... Dikke kus, Cindy

hoi
dankjewel Cindy!!! nog een weekje dan komen we weer thuis.... dan moeten we maar eens flink uitrusten want het is wel heel vermoeiend zo te reizen haha

19th August 2014

Van harte gefeliciteerd, Sanne!!!
Natuurlijk onze felicitaties en een ontzettend dikke knuffel voor Sanne! Wij zijn hier in ons huisje (met overigens grandioos uitzicht) aan het Gardameer helaas verstoken van Wifi. En de wifispots in het nabij gelegen Limone of Riva del Garda zijn er weinig. En als je ze vindt, moet je een inlogcode hebben. Dat schiet dus niet op en dus maar beperkt gebruik van dataroaming..... Maar wat maken jullie een fantastische reis in Amerika!! Geniet er van en we spreken jullie vast wel eind volgende week. Groetjes en liefs, Maria (en Hans en Leandef en Stijn)

hoi
fijn om te horen dat jullie een mooie plek hebben in italie, lekker genieten van het water en de zon. nog maar een weekje dan is het weer voorbij.... heel veel plezier en tot later, kus van ons allemaal!!

watergenot
Op dit moment 'genieten' wij van heel veel water... dat met veel donder en bliksem met bakken uit de hemel komt!!! Het regent nu zo hard dat er gewoon stroompjes water op de (berg) wegen hard naar beneden stromen. Onze auto is nu zeer grondig zowel van boven als van onder gewassen!!! Voordat wij vandaag vertrokken voor onze rondrit langs een aantal bergdorpjes met ,volgens het boekje, duizelingwekkende uitzichten, hadden wij onze kledingwas op ons balkon gezet om in het zonnetje te laten drogen. Je raadt het al: wij waren nog niet terug toen (weer) de hemelsluizen opengingen. We hebben gelukkig een zeer zorgzame en attente gastvrouwe die onze was onder het afdakje heeft geplaatst zodat die grotendeels droog is gebleven. Hopelijk morgen een wat drogere dag, maar de weersvoorspellingen zijn weinig veel belovend...
22nd August 2014

hi
dat is balen, zo zonde van je kostbare vakantiedagen als het blijft plensen, tenzij het plensen weer zo hard gaat dat het bijna spectaculair is. Zijn de jongens helemaal in orde, geen last meer van vermoeidheid en buikpijn ? Bij Kai is het helemaal over,maar die zal volgende week wel hardstikke moe zijn denk ik want vermoeiend is het wel zo met een camper. We hebben straks nog vier dagen in san Francisco, kunnen we even bijkomen, hoop ik. Ik wens jullie de zon en nog een paar mooie zonnige dagen, liefs Meta
25th August 2014

Weer thuis
Gelukkig heeft het in Limone nog niet zo lang geregend dat we een complete dag thuis moesten zitten. De langstdurende regenbui was de 3e dag dat we hier waren en dat was van 's morgens tot 16.00 uur. Daarnaast is in Limone de temperatuur in ieder geval vele malen aangenamer dan in Nederland. Afgelopen donderdag konden we eindelijk ( na twee vergeefse pogingen omdat onder andere de wachttijd tot het kunnen meegasn met de gondel 2,5 tot 3 uur was...) de Monte Baldo op! We hebben die dag schitterend weer gehad met vrij uitzicht op 1760 meter over het gardameer. Maar gisteravond waren we terug op ons eigen nest in Amersfoort. De jongens hadden eigenlijk geen zin om naar huis te gaan omdat ze het veel te goed naar hun zin hadden. Dus nu alle vakantiespullen opruimen, wassen, souvenirs uitpakken (ik heb wat lekkers voor je in petto uit Limone), boeken kaften, post nalopen, cavia's ophalen uit het dierenpension, etc... En beginnen met het foto album!! Enfin, geniet nog van jullie laatste dagen en en een goede terugreis naar Nederland (Hebben jullie nog een taxi nodig vanuit schiphol of het treinstation?) Wat betreft de buikpijn is het bij beide jongens over. Stijn had er tijdens Sala een keer last van, maar ik vermoed dat dat een combinatie is van laat naar bed, vroeg op en inspanning bij warm weer. Ik heb nog wel een controle afspraak staan op aanstaande donderdag in Blaricum. Succes met inpakken en goede terugreis!
25th August 2014

hoi
wel lekker om weer in je eigen bed te slapen. Daar heb ik wel weer zin in. Nog anderhalve dag, dan komen we ook weer terug, en dan begint het gewone leven meer, pfff daar heb ik nog even helemaal geen zin in!!! Maar het klinkt alsof jullie een fijne vakantie gehad hebben!!! We spreken elkaar snel,liefs Meta

Tot: 0.122s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0895s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb